Van de week een rare week gehad, kreeg van mijn kinderen (12/10jaar) te horen dat ze brieven die ik hun vader had gestuurd over de alimentatie gelezen hadden. Hij bedacht namelijk een maand geleden dat hij geen KA meer zou betalen omdat opnieuw gehuwd ben hij vond dat het dan wel klaar zou zijn. Ik heb dus een advocaat in de arm genomen om het een en ander recht te zetten.
Maar nu is het dus zo dat hij me helemaal zwart loopt te maken bij de kinderen dat ik een geldwolf ben enzo. Ook zegt hij dat ik een slecht voor ze gezorgd heb enz..
Ik heb toendertijd de laagste alimentaie gevraagd, 130 Euro per kind, dit zodat hij wel het voordeel bij de belasting kon halen. Ik heb toen ook voorgesteld om ieder een kind op naam te nemen zodat ook hij de heffingskorting kon ontvangen. Dus puntje bij paaltje houdt hij er nog aan over als je het mij vraagt.
Hoe kan ik me kinderen duidelijk maken dat wat hij zegt niet waar is, mijn oudste zoon is helemaal beinvloedbaar en het drukt zo op de sfeer als ze bij me zijn.
Hoop op goede adviezen.
Groetjes Jootje