Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hij praat slecht over me!!!

• Jootje

Van de week een rare week gehad, kreeg van mijn kinderen (12/10jaar) te horen dat ze brieven die ik hun vader had gestuurd over de alimentatie gelezen hadden. Hij bedacht namelijk een maand geleden dat hij geen KA meer zou betalen omdat opnieuw gehuwd ben hij vond dat het dan wel klaar zou zijn. Ik heb dus een advocaat in de arm genomen om het een en ander recht te zetten.

Maar nu is het dus zo dat hij me helemaal zwart loopt te maken bij de kinderen dat ik een geldwolf ben enzo. Ook zegt hij dat ik een slecht voor ze gezorgd heb enz..

Ik heb toendertijd de laagste alimentaie gevraagd, 130 Euro per kind, dit zodat hij wel het voordeel bij de belasting kon halen. Ik heb toen ook voorgesteld om ieder een kind op naam te nemen zodat ook hij de heffingskorting kon ontvangen. Dus puntje bij paaltje houdt hij er nog aan over als je het mij vraagt.

Hoe kan ik me kinderen duidelijk maken dat wat hij zegt niet waar is, mijn oudste zoon is helemaal beinvloedbaar en het drukt zo op de sfeer als ze bij me zijn.

Hoop op goede adviezen.

Groetjes Jootje

• Danielle

Als hij zijn papieren heeft laten lezen aan de kids, lijkt het me verstandiger dat jij de jouwe laat lezen (waar ze belang bij hebben) en ze duidelijk laten weten dat KA voor hen is en daar ook voor gebruikt wordt. Dat hij hun vader is en ondanks dat jullie gescheiden zijn, hij nog steeds verantwoordelijk is voor hen en dus ook zijn deel moet betalen ook al heb jij een nieuwe relatie die daar eigenlijk buiten staat.

Bij ons geldt het motto naar de kids toe: “Eerlijkheid duurt het langst”.

• borawie

Hallo,

Even ter verduideleking er bestaat geen hoogste of laagste bedrag voor KA.

Dit word nog altijd aan de hand van een tremaberekening en draagkrachtberekening bepaald wat de hoogte is/word van de KA.

Vraag me af hoe mensen hier toch aan komen dat die € 130 euro het “laagste” KA bedrag is.

Dat hier inderdaad het voordeeltje aan zit dat de vader dit van zijn belasting mag aftrekken klopt dan is dit bedrag inderdaad het minimale om hiervoor in aanmerking te komen. Maar dit word wel weer BIJ de draagkracht meegerekend , dus met andere woorden dit “voordeeltje ”werkt dus in het voordeel van de KA ontvanger.

Veel succes.

Groetjes

• jooje

hallo,

wanneer houden mensen die gescheiden zijn en waarbij kinderen in het spel zijn toch eens op om elkaar zwart te maken over de ruggetjes van de kinderen ten eerste een kind kan er niks aan doen dat papa en mama uitelkaar zijn.

het begint er op te lijken dat de kinderen hier de volwassenen moeten zijn hallo jongens het zijn kinderen degene die gaan scheiden die zijn volwassen en gedraag je eigen dan ook zo!!!!!!!!!!!

ik weet als geen ander dat een scheiding een oorlog kan zijn maar betrek je kids er niet bij mijn ex probeert dat ook via de kids en zijn pas 3 jaar het is zielig maar ik ga er niet tegen in ik zeg er nix over ook nix tegen hem dan heeft er ook geen lol van.

jootje ik bedoel hiermee echt geen kritiek naar jouw maar als ik jouw verhaal zo leest dan kan ik me eigen wel opvreten van nijd weer zijn de kinderen aan de beurt en in dit geval doet jouw ex dat en ja ze zijn nu op een leeftijd dat ze dingen gaan begrijpen en lekker beinvloedbaar zijn en daar profiteerd hij nu van wat heel erg zielig is hij moet is met zijn pis naar de docter.

zo ik ben het ff kwijt wie volgt???????????

mvg jooje

• Jootje

Mijn ex wilde geen trema berekening, anders had er wel een heel ander bedrag per maand uitgekomen. Dus ik moest wel genoegen nemen met het “laagste” bedrag. En daar komt bij dat ik niet het type ben dat hem het vel over de neus hoeft te halen, anders had ik ook wel PA gevraagd.

Ik begrijp niet helemaal wat borawie bedoeld met voordeel voor de ontvanger van de KA?

Het gaat mij erom dat ik er last van heb dat mijn kinderen worden belast met dit soort dingen en ik daar dus geen invloed op heb. De jongens zijn hier te jong voor.

Jootje