Hallo,
Sinds november vorig jaar zijn mijn ex en ik uit elkaar zij woont op dit moment elders en ik woon in ons gezamelijke koophuis.
Nu is het probeleem dat mijn ex niks meer betaalt als het om het huis gaat, voornamelijk de hypotheek. Wel wil ze dat ik alimentatie voor de kinderen (2) betaal. Ik kan niet rondkomen van mijn loon, werk 28 uur per week, kan niet eens alle rekeningen betalen. Ook zijn er openstaande schulden achter gebleven waar zij bij weigert mee te helpen met afbetaling. Nu is mijn vraag hoeft ze niet te betalen of is ze verplicht? (het huis staat op beide namen.)
Omtrent de kinderen houdt zij alles tegen. Ik wil dolgraag allebei de kinderen om de 2 weken een weekend zien maar tot nu toe heb ik alleen de oudste nog maar 2 keer mogen zien en dat is nu al ruim 2 maand geleden.
Ik ben bij mediation geweest waarna zij een brief ontving en daarna gelijk met een regeling kwam zodat ik de kinderen kan zien. Nu mogen ze om de 4 weken 1 nachtje komen, dit vind ik veel te weinig maar zij wil niet meewerken aan mediation en een advocaat kan ik niet betalen.
Wat zijn mijn rechten omtrent de kinderen?????
Alvast bedankt.