Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Graag advies..

• Anja

Nou, ik word ook ingeruild, en wil wel alles goed op een rijtje hebben vóórdat ik een dure advocaat in moet schakelen.

Dus hopelijk kunnen jullie mij helpen met wat vragen te beantwoorden.

Hier alvast één, maar er zullen er vast meerdere volgen.

We hebben een koophuis…als een van de 2 weggaat en elders gaat wonen , wat moet diegene dan allemaal nog blijven betalen? Alleen de helft van de hypotheek, of ook de helft van alle andere kosten zoals energie, internet, verzekeringen, enz. ???

Oke 2 dan…wat is wijsheid…eerst proberen zoveel mogelijk zélf te regelen, of gelijk een Mediator inschakelen?

Alvast bedankt…Anja

• nicole

Mijn advies is, maak een afspraak met een advocaat en laat alles door hem regelen.

• Johan

Of ‘haar’ ;)

• Jolande

Mijn bijna-ex en ik hebben gelijk een mediator ingeschakeld, we waren het er wel over eens dat het huis verkocht moet gaan worden. Maar een ander huis zit er voor mij nog in geen jaren aan te komen. Bij het 2e gesprek bij de mediator werd gelijk verteld dat hij voorlopig opdraait voor de hypotheek en de woz-belasting enz. Voor hem is dit nl. fiscaal aantrekkelijker als voor mij. Ik heb weinig inkomsten van mezelf, dus hij moet gewoon meehelpen. Na 2 bijeenkomsten moeten wij alleen nog de pensioenverdeling doen en het convenant en dan zijn we er. De boedelverdeling doen we ook zelf, daar is een mediator gewoon te duur voor. Maar goed , ieder een advocaat is nog veel duurder. Je ex draait volgens mij niet op voor kosten van energie enzo. Hij moet alimentatie betalen en dat wordt daarin meegerekend. Sterkte.

• Johan

Beste Jolande,

Goed om te horen dat het voor jou wel werkt, maar ik wil de topicstarter toch ook laten weten dat dat niet een vanzelfsprekendheid is…

Mijn ex en ikzelf dachten ook voor mediation te kunnen kiezen, maar ik ben van een koude kermis thuisgekomen, en uiteindelijk hebben we beide een ‘eigen’ advocaat moeten nemen, en is het een harde en kopstbare strijd geworden..

Je moet wel héél zeker weten dat je er samen uitkomt wil mediation werken….

Met vriendelijke groet,

Johan

• Anja

dit is helaas al mijn 2e scheiding…en de eerste is heel goed gegaan met mediation (al heette het toen nog niet zo).

Déze aanstaande ex wil heel graag van me scheiden, maar wil er zo min mogelijk voor hoeven te doen.

Ik zit nu in een situatie dat ik nérgens woonruimte kan krijgen…met een echtscheiding zonder kinderen ben je niet urgent, dus ik denk dat ik het , het beste zo lang mogelijk moet proberen te rekken…al is de sfeer hier onhoudbaar , hij woont voornamelijk op zolder en ik beneden.

De boedelscheiding heeft op papier al plaatsgevonden , en zelfs spaarrekeningen e.d. zijn al verdeeld…alleen het pensioen moet nog uitgezocht worden..de alimentatie berekend …en ja het huis verkocht…hij wil het heel graag op zijn naam zetten…maar ik ben bang dat ik dan heel snel op straat sta..en ik kan dus nergens heen…

moeilijk moeilijk

groetjes Anja