Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vrouwen kunnen rijk worden van scheiden

• Gedupeerde

Het falende rechtsysteem in Nederland, gecompleteerd door vooringenomen (vaak vrouwelijke) rechters, maakt vaders en mannen bij een scheiding vogelvrij.

Enkele concrete voorbeelden:

Bij berekening alimentatie is de rechtbank ‘per ongeluk’ uit gegaan van het bruto jaarloon, alszijnde netto jaarloon. Oftewel: door dit rekenfoutje zou de man op papier ruim 12.000 euro meer draagkracht hebben. Door het zinnetje: ‘uit voorraad uitvoerbaar’ heeft de vrouw het recht om de deurwaarder aan het werk te zetten en dat doet ze dan ook vrolijk.

In de boedelscheiding is een pak excelberekeningen ingediend, zonder aanvullende stukken (geen rekenafschriften, facturen e.d.). De man stelt dat het geen bewijs is, de rechtbank vind dat de man zich onvoldoende heeft verdedigd en wijst een vordering van enkele duizenden euro's toe! Ook hier weer met het gewraakte zinnetje als afsluitende tekst en ook hier weer een deurwaarder op de stoep. Dat de man door alle advocaatrekeningen al flink in de financiële problemen zit en het geld echt niet kan ophoesten, is voor niemand van belang! Dat de man kan aantonen dat de vordering absolute onzin is, zal blijken in het Hoger Beroep, maar dat kan nog wel een jaar duren. Tot die tijd moet hij maar flink krom liggen en ontstaat er een pensioengat door het onterecht opgelegde loonbeslag.

En dan de klap op de vuurpijl: Vrouw doet aangifte dat ze is mishandeld. Ze toont een blauwe plek bij de politie en inderdaad: de man is de pineut! Dat hij stelt dat hij haar nooit heeft aangeraakt en dat de enige getuige in het geheel dat ook kan bevestigen, is voor de rechter niet relevant. De getoonde blauwe plek is voldoende om een veroordeling te bewerkstelligen inclusief een schadevergoeding van 1500 euro! Dat de blauwe plek ook door iets anders kan zijn veroorzaakt gaat men totaal aan voorbij (ook de politie).

Nee, Nederland kent geen rechtsysteem, maar meer een bevoordeelsysteem voor gescheiden moeders. Twee rechtszaken hebben mijn ex al 20.000 euro opgelerd, zonder dat ze daarvoor (waterdichte en kloppende) bewijsstukken heeft hoeven te leveren.

Bedankt rechters en liegende advocaten en ex-vrouwen in Nederland

• Wil

Niet alle ex vrouwen zijn zo! Ik wilde geeneens PA. maar ik snap wat je bedoelt. Als ik het ali prikbord lees en zie dat vrouwen nadat van 1 kind ka word gestopt ze gelijk meer willen voor andere kinderen of zichzelf, schaam ik me dat ik vrouw ben.

• Anja

Ik zit in mijn 2e scheiding en heb allebei de situaties nu meegemaakt.

Mijn eerste scheiding is erg soepel verlopen…ik wou eruit stappen dus ik vond dan ook het eerlijkst dat ik het meest moest inleveren.

Ik heb echt alles achtergelaten, en alle vorm van PA geweigerd , deze man heeft me in mijn huwelijk perfect behandeld, en dan gaat zoiets vanzelf.

Mijn 2e scheiding, waar ik nu middenin zit is wel iets heel anders, na mijn eerste scheiding had ik wel de helft van de overwaarde van ons huis, en dat was behoorlijk veel, ik heb daar alles nieuw voor gekocht…heb mijn 2e man's schulden e.d. allemaal afbetaald, we gingen van mijn geld op vakantie , enz. enz.

Nu het op is kan ik gaan , en blijkt notabene dat hij me al die tijd bedrogen heeft.

Nu ga ik dus wel PA eisen, hij mag me terug gaan betalen, ik vind dat ik daar recht op heb.

En alles wat ik gekocht heb gaat gewoon mee, of ik huur een container en een kettingzaag , maar achterlaten nooit.

Zo zie je, dat niet elke situatie hetzelfde is, het is ook vaak aan de man zelf te danken, ik ken jou verhaal niet , maar een scheiding komt niet vanzelf.

• Gedupeerde

Beste Wil en Anja,

Bedankt voor jullie reacties. Wil je hoeft je niet schuldig te voelen dat je een vrouw bent hoor. Ik bracht het erg zwart/wit, vooral door de frustraties. Het wil er bij mij niet in dat je veroordeeld kan worden op basis van een getoonde blauwe plek, zonder dat er enig bewijs is dat je die hebt toegebracht. Sterker nog, ik heb het niet gedaan en er is iemand die dat kan bevestigen. Dan staat je hele wereld op zijn kop. Mijn baan staat hierdoor op het spel (ik mag door de aard van mijn werk geen strafblad hebben) en je naam is ten onrechte besmet. Je hele wereld stort in door dit onrecht.

Anja, waar twee mensen vechten hebben twee mensen schuld. Bij onze scheiding kwam het initiatief van mijn kant. In mijn relatie heb ik mijn toenmalige vrouw ook altijd goed behandeld. We hadden een leuk huis en ik werkte keihard om ons gezin te kunnen onderhouden. Dit deed ik zonder morren en problemen, maar nu heb ik er spijt van dat we dingen niet beter hadden vastgelegd. Ook mijn ex is eerder getrouwd geweest en ook die man heeft ze helemaal kapot gemaakt. De pest is dat ze zich erg afhankelijk opstelt van haar ouders, die wel vroom in de kerk zitten, maar op andere dagen dan de zondag geen enkele vorm van naastenliefde kennen.

• Anja

ja dat is Nederland…

Ik kan zomaar mijn buurman beschuldigen dat hij “ aan mijn kinderen heeft gezeten” en hij word zomaar voor 3 dagen vastgezet, dat zijn dingen die ik ook van dichtbij heb meegemaakt, puur mensen die mekaar zo het leven zwart willen maken.

Je kan naderhand wel “vrij” worden besproken , maar die stempel raak je nooit meer kwijt.

Mijn eerste huwelijk/scheiding zijn echt goed verlopen, ik heb ook nog steeds een goed contact met hem en zijn inmiddels nieuwe vrouw,

Onze kinderen zijn daar zeer trots op, dat we zo met mekaar omgaan, ik vind ook dat dat zo hoort…je hebt toch zeker ooit veel van mekaar gehouden?

Ik begreep dat nooit dat mensen mekaar het bloed na een scheiding onder mekaars nagels vandaan moeten halen , maar nu zit ik ook in die situatie , dat hij mij het leven zo zuur maakt, en dat hij mij gewoon gebruikt , én misbruikt heeft,

dat ik nu geen keuze heb, maar ik zal hem nooit ergens vals van beschuldigen…dat nooit !!!!

Maar (terug)betalen zal hij nu wel door middel van PA , en ik rust niet tot het laatste duppie betaald is.

Of ben ik nu heel erg???

Groetjes en sterkte Anja

• Been There

Wat ik nog veel zieker vind, is dat er advocaten zijn die hier gebruik van maken om hun zakken te vullen. Deze wantoestanden bestaan alleen maar omdat ze instand gehouden worden door het advocatengilde dat er grof geld aan verdiend! Normaal zouden de heren en dames advocaten hier allang over gepiept en geschreeuwd hebben, maar die houden wel stil. Als deze toestanden morgen zouden stoppen dan slinkt het aantal familierechtkantoren ook als sneeuw voor de zon.

Lesboek voor de advocaat;

1) Roep dat je client mishandeld is.

2) Roep dat de kinderen van je client mishandeld zijn.

3) Pluk de ex man kaal.

4) Stuur met grote regelmaat je te dure facturen, als ze niet betalen dreig je te stoppen( doe dit vooral net voor een zitting).

Been There ( Die niet zo'n hoge pet op heeft van het setje dat de cursus advocatuur heeft gedaan omdat ze dom waren voor een echte studie)

• Eric

Gelukkig zijn er ook advocaten die niet de bloedhondenmentaliteit bezitten.

Mijn scheiding is door 1 advocaat voor beide partners opgelost.

Hij heeft altijd in het oog gehouden om het voor beide leefbaar te houden, zowel financieel als mbt onze zoon.

Het is soms nog wel moeilijk (zowel financieel als mbt m'n zoon) maar we hadden het elkaar een stuk moeilijker gemaakt als we een andere advocaat hadden gehad.

Hij heeft nooit de redelijkheid uit het oog verloren en dat doe je als scheidende partners maar al te makkelijk.Been There schreef:

• Been There

Natuurlijk zijn er ook goede,ook ik heb nu een hele redelijk. Het is alleen jammer dat mijn ex een bloedhond heeft………………

Been There

• Anja

Is dat niet áltijd zo , als je allebei een éigen advocaat neemt?

Ze vragen gemiddeld 250 euro per uur, dus zetten ze de mensen zo tegen mekaar op , dat ze maar zo lang mogelijk uren kunnen schrijven.

Daarom kies ik ook voor Mediation…sámen één advocaat…thuis de dingen uitvechten , zodat je zo min mogelijk bij de advocaat hoeft te zijn.

Het blijven allemaal uitzuigers.

Ik vind het te gek voor woorden , dat ze zulke bedragen mógen vragen bij een echtscheiding.

Er is dan immers al ellende genoeg.

• Danielle

Ook mediation is geen vrij brief voor succes hoor. Hier is mediation gevolgd ivm slechte communicatie door ex. Helaas kijken deze mensen ook niet verder dan hun neus lang is, dus we zijn weer terug bij af.