Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kan dit zomaar?

• hardwerkende mama

Ik ben ruim 6 jaar gescheiden en heb 4 kinderen.

Heb van de PA altijd afgezien en ben daar ook op tegen.Door hard te werken en studeren ben ik van bijstandsnivo opgeklauterd naar een heel leuk salaris waar mijn kinderen natuurlijk van meeprofiteren.

Kan ze laten studeren en ben best trots op wat ik bereikt heb in de jaren.

Nu het bij hem minder gaat heb ik vrijwillig verder van de KA afgezien maar tot mijn verbazing wil mijn ex man ineens PA aangaan vragen bij de rechter

Dat terwijl hij de eerste jaren ruim meer inkomen dan ik en ook samenwoonde dus een dubbel inkomen had

Ik heb hem nooit lastig gevallen over geldzaken ook al is de KA ook minimaal geweest.

Kna dit zomaar?

• mamaloes

Hoi Hardwerkende Mama,

Wat goed dat jij dit allemaal bereikt hebt, én hebt willen bereiken.

Ik kan je hier geen antwoord op geven, maar ben wel zeer benieuwd welk antwoord je zal krijgen van degene die hier wel verstand van hebben.

Groetjes, Mamaloes.

• Danielle

Verstand heb ik er ook niet van, maar volgens mij lijkt het me sterk dat dit kan. Je bent tenslotte 6 jaar geleden al gescheiden en hij was/is de alimentatie betaler. Het zou toch van de zotte wezen dat je na 6 jaar als nog verantwoordelijk zou worden voor je ex.

Dat hij na 6 jaar ineens minder verdient heeft niets meer te maken met het huwelijk en de scheiding van destijds.

Ik zet het waarschijnlijk niet helemaal handig neer, maar ongetwijfeld zullen anderen hier je een duidelijker antwoord kunnen geven.

• Ad

Het kan inderdaad zomaar. Maar wie eist bewijst en de rechter kan de herzieningseis van hem afwijzen.

• TopCat

hardwerkende mama schreef:

>

>

> Kan dit zomaar?

Ja dat kan. Iedereen kan van iedereen alimentatie eisen, maar of het ook toegewezen zal worden is een heel ander verhaal!

In dit verhaal van “hardwerkende mama” (hoe kom je in vredesnaam op zo'n nickname) zal de eis van de ex waarschijnlijk geen positief resultaat hebben, om de doodeenvoudige reden dat er geen causaal verband is tussen de (echt)scheiding en de vermindering van inkomsten van de ex.

“Causaal verband” wil zeggen dat de verminderde inkomsten van de ex een direct gevolg is van de (echt)scheiding. Dat is m.i. hier niet aan de orde.

“hardwerkende mama” hoeft zich geen zorgen te maken…

T.C.

• borawie

Hallo,

Klopt wat Topcat zegt.

Alleen als er een verband ligt tussen vermindering inkomsten en de scheiding kan je ex aanspraak maken op PA. Maarja eisen kan hij natuurlijk altijd iets maar ook daadwerkelijk krijgen is een heel ander verhaal.

Daar komt nog eens bij dat hij in de tussenliggende periode heeft samengewoond en dat alleen is al een reden om PA stop te zetten al hier sprake van zou zijn.

Succes,

PS: Vind het alleen vreemd dat als mamma's werken dit haast diep respect afdwingt en dat als vaders het doen dit de “nornaalste” zaak van de wereld is!!!!

;-)

• hardwerkende mama

Daarom deze naam, vind echt dat het normaal is om hard te werekn voor je geluk en het geluk van je kinderen.

Lees ook veel klachten van mensen hier over mama`s die dit niet normaal vinden. Als je echt wilt (heb ik het niet over mensen die ziek of zo zijn) kan het ook gewoon, ook zonder je kinderen te verwaarlozen.

Ja ze moeten dan ineens naar de opvang, kan echt geen kwaad als het allemaal maar met mate gebeurd.

Geen werk? onzin ik ben ook 20 jaar thuis geweest in mijn huwelijk en had weinig opleiding, Het enige wat je nodig hebt is is een beetje doorzettingsvermogen en je moet echt willen. Dus Top Cat, zo kom ik op deze naam, mischien in de hoop dat er meer mensen zijn die eens nadenken en voor zichzelf gaan zorgen en voor hun kinderen, zonder PA en zonder uitkering.

Vind het alleen doodzonde dat ik nu mischien weer geld moet gaan uitgeven voor een advocaat voor iets waar ik niets mee te maken wil hebben.

• ellen00

Hij krijgt de PA nooit toegewezen omdat hij de afgelopen 6 jaar ook niet afhankelijk is geweest van de PA. Als hij behoeftig zou zijn geweest direct als gevolg van de scheiding dan zou er PA aan hem toegewezen kunnen worden maar niet 6 jaar na dato.

• Johan

Quote,

> Vind het alleen doodzonde dat ik nu mischien weer geld moet

> gaan uitgeven voor een advocaat voor iets waar ik niets mee

> te maken wil hebben.

Helemaal mee eens, maar zoals Borawie al aangegeven heeft, als een vrouw dit verkondigd is iedereen vol lof, maar als een man dit verkondigd, dan valt de hele wereld over hem heen.

Overigens vind ik het ook doodzonde om geld uit te geven aan iets waar ik niets mee te maken wil hebben, denk aan inkomensbelasting, onroerend goed, etc etc..

Erg zonde allemaal… het zou verboden moeten zijn… ;)

Groet,

Johan

• nicole

Het kan niet want hij is na de scheiding gaan samenwonen en dan vervallen alle rechten op PA