Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

achternaam kind

• mama in zuid-holland

ik weet niet of ik op het goede prikbord zit maar ik probeer het toch maar even

ik ben een jaar of 5 geleden weggegaan bij mijn (nu) ex. via de rechter heb ik uitsluitend ouderlijk gezag over mijn zoon gekregen. hij ziet zijn vader ook al ongeveer 5 jaar niet meer, maar hij heeft nog wel de achternaam van zijn vader. Nu wil ik graag zijn achternaam laten veranderen in mijn achternaam maar hij is nog geen 12 jaar. In hoeverre heb ik nog toestemming van zijn vader nodig of kan ik het gewoon alleen aanvragen?? alvast bedankt voor het meedenken

• Mommy

Hoi mama in Zuid Holland. Mijn advies is loop even bij je gemeentehuis binnen, daar liggen informatie enveloppen over naamswijziging. Ik ben er zelf ook mee bezig en je hebt volgens mij in ieder geval de handtekening nodig van je ex man. Maar ik zou even zo'n envloppe gaanhalen daar staat alles heel duidelijk in, de procedure, regels en de kosten. Succes

• mama in zuid-holland

hallo mommy, bedankt voor de info

ik ga er van de week even langs en wat meer info opvragen

• Frans Rutten

Slim om je EIGEN achternaam aan je kind te geven.

Ik ken iemand die haar kinderen de achternaam van haar tweede man gaf (niet de vader dus) en waarvan ze ook al weer gescheiden is. Zou wettelijk veel beter geregeld moeten worden!

• wil

Wat een opmerking! Er zijn situaties dat de nieuwe partner meer vader is als de echte vader ooit is geweest! Waarom zouden de kinderen dan niet de naam van de nieuwe partner/vader krijgen????????? Maakt ooit iemand bezwaar dat de kinderen in beginsel alde naam van de vader krijgen????? Niet dus , dus waarom zou een nieuwe naam niet mogen? Bovendien ken ik situaties waarin de kinderen niets met de moeder te maken willen hebben, dus warom eigen naam van moeder. En zou kan ik nog wel even doorgaan. Elke situatie is anders. Er zou dus naar situatie gekeken moeten worden!