Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

co ouderschap

• Linda

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier,en heb na een hoop gepieker behoefte aan advies,misschien kunnen jullie me helpen.Ik ben sinds 3 jaar gescheiden,met een hoop trammelant(zoals de meesten van jullie hier,vrees ik)We hebben een dochter van 7.

Sinds ongeveer een jaar hebben we co-ouderschap.Week om week.Hierover staat niets op papier.in het convenant staat enkel:partijen zullen in co-ouderschap voor xxx blijven zorgen.In het bevolkingsregister staat ze ingeschreven bij mij.

En dat we evenveel voor de kleine zouden zorgen,in onderling overleg.

MAAR je raadt m al,dat onderling overleg is ondertussen onderling gescheld geworden.

Ook ben ik er,via meerdere mensen,achtergekomen dat hij haar sowieso waardeloos te eten geeft(drie a vier x in de week friet en Chinees,en nooit groente vind ik niet normaal,dit begint r nu ook aan te zien)

Maar het belangrijkste:hij gebruikt drugs waar zij bij is(meestal als ze op bed ligt,maar dus ook vaak onder invloed als ik haar breng..)en gaat dan zelfs met haar autorijden!Kweeniet,maar volgens mij is dit zelfs verboden!

Levensgevaarlijk vind ik het,zeker als je bedenkt dat hij ten gevolge van een auto ongeluk ook nog ns hersenletsel heeft!

De kleine kan zelfs precies vertellen,waar papa zn “sigaretjes”haalt.

Ik hou me tot nu toe keurig aan de regels,(knarsetandend..)maar na zelfs te zijn aangesproken op school,wat betreft haar eetgewoontes bij papa,denk ik er hard over,haar maar ns een poosje bij mij te houden.

Kan dit zo maar,of kan ik dan politie aan mijn deur verwachten?

Help!

• borawie

Tja in dit bekrompen landje is het “helaas ” altijd nog zo dat je als moeder dit recht hebt om je kind niet aan de vader mee te geven.

Of het netjes is is een ander verhaal.

Ik denk dat je inderdaad via de advocaat een nieuwe omgangsregeling op papier moet zetten.

Voordeel voor jou is dan ook nog dat je een herzieninig kan aanvragen voor meer KA. Plus het hele kindergeld kunt ontvangen , zul je waarschijnlijk wel al hebben denk ik.

Ik zou beter eerst eens overleggen met ex wat jullie hier beiden aan kunnen doen in het belang voor het kind.

Is overleg niet mogelijk dan de stap naar de advocaat nemen. Niet zomaar weghouden want dan kan hij weer herleving aanvragen van de omgang incl dwangsom erop.

Van alle andere “niet terzake doende feiten” zul je bewijzen moeten verzamelen.

Sterkte.

• linda

Dank je wel voor je advies.En nee netjes is het niet,maar weet het ook even niet meer.Hij weigert gewoon elk overleg.En ja heb inmiddels ook al advo ingeschakeld,al sinds februari,maar die werkt als een slak.Word je ook lekker moedeloos van.

Het slechte voedingspatroon is haar aan te zien,geen bewijs nodig.Hoewel dit bevestigd kan worden door zn schoonzus(die hen nog wekelijks ziet..)en school.Die zien immers ook wel wat hij allemaal in haar trommeltje stopt.

Drugsgebruik is ook te bewijzen.Vorig jaar met Kerst belde ik hem netjes op,dat ik haar zou komen brengen,of de tijd ook schikte.

Hij bleek toen al onder invloed.Ik ben toen met kind naar hem toegereden,en heb de voicerecorder van mn gsm laten lopen…

M.a.w.Hierop hoor je hem duidelijk zeggen dat ie onder invloed is,inderdaad soms met haar gaat autorijden.En dat hem dat weinig kon schelen verder.Hij verklaarde me toen voor gek dat ik hem niet vertrouwde,en zijn enige weerwoord was:Je wilt zeker de voogdij?

Op die manier wel ja!

Maar in ieder geval bedankt.Ben toch eens van plan te informeren of ik een andere advo kan nemen,deze werkt zoooo langzaam!!!

• borawie

Hallo,

Ja ben bang dat dit inderdaad een heel lang traject gaat worden.

Wij vechten al zo'n 6,5 jaar hier tegen.

En wat nog komen gaat natuurlijk.

Helaas is bij ons het verhaaltje andersom.

Hoop dat het bij jou sneller gaat.

In ieder geval sterkte ermee.