Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier,en heb na een hoop gepieker behoefte aan advies,misschien kunnen jullie me helpen.Ik ben sinds 3 jaar gescheiden,met een hoop trammelant(zoals de meesten van jullie hier,vrees ik)We hebben een dochter van 7.
Sinds ongeveer een jaar hebben we co-ouderschap.Week om week.Hierover staat niets op papier.in het convenant staat enkel:partijen zullen in co-ouderschap voor xxx blijven zorgen.In het bevolkingsregister staat ze ingeschreven bij mij.
En dat we evenveel voor de kleine zouden zorgen,in onderling overleg.
MAAR je raadt m al,dat onderling overleg is ondertussen onderling gescheld geworden.
Ook ben ik er,via meerdere mensen,achtergekomen dat hij haar sowieso waardeloos te eten geeft(drie a vier x in de week friet en Chinees,en nooit groente vind ik niet normaal,dit begint r nu ook aan te zien)
Maar het belangrijkste:hij gebruikt drugs waar zij bij is(meestal als ze op bed ligt,maar dus ook vaak onder invloed als ik haar breng..)en gaat dan zelfs met haar autorijden!Kweeniet,maar volgens mij is dit zelfs verboden!
Levensgevaarlijk vind ik het,zeker als je bedenkt dat hij ten gevolge van een auto ongeluk ook nog ns hersenletsel heeft!
De kleine kan zelfs precies vertellen,waar papa zn “sigaretjes”haalt.
Ik hou me tot nu toe keurig aan de regels,(knarsetandend..)maar na zelfs te zijn aangesproken op school,wat betreft haar eetgewoontes bij papa,denk ik er hard over,haar maar ns een poosje bij mij te houden.
Kan dit zo maar,of kan ik dan politie aan mijn deur verwachten?
Help!