Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

exvrouw gaat weer scheiden

• beaute

hallo

wie kan me helpen

mijn vriend zijn exvrouw is hertrouwd die gaat nu scheiden

met mijn vriend heeft ze 2 kinderen en met de 2de heeft ze er een

mijn vriend betaald al vrijwillig k.a. ed.

nu wonen wij samen en ik verdien onder de norm van 850

nu is mijn vraag kan zijn ex vrouw nu opeens meer alimentatie gaan vragen omdat ze weer alleenstaande is?

ze werkt niet maar zit in de ziektewet en krijgt rond de 700 euro per maand

mijn vriend heeft een eigen bedrijf dat goed loopt

wie kan me helpen met info?

alvast bedankt

gr

• Ad

Dat ligt eraan wat er in het convenant staat. Regel is vaak, dat eventuele partneralimentatie vervalt als er een nieuwe partner komt. Wat te doen als de nieuwe partner weeer weg is, ligt eraan wat er in het convenant staat. Mogelijk moet de nieuwe expartner pa betalen en ka voor zijn of haar kindf(eren).

• beaute

in het convenant staat dat zij afstand doet van alimenatie en dat mijn vriend alle schulden zou betalen. ze hadden een bedrijf smen dat failliet is gegaan.

na bijna 3 jaar te hebben betaald heeft hij volgende maand een schone lei

kan ze dan ineens wel alimenatie betalen of is het convenant voor altijd?

alvast bedankt voor het antwoord

• Ad

Het convenant kan veranderd worden op verzoek van een van de partijen. Dit gaat m.b.v. een advocaat via de rechtbank. Het resultaat hangt af van hoe de rechter de omstandigheden beoordeelt

• ellen00

beaute,

De ex van je man kan nooit meer PA eisen van hem. Regel is nl dat ze dit nodig zou kunnen hebben agv de scheiding met hem. Aangezien dat niet aan de orde is omdat ze inmiddels een andere relatie kreeg en samen met die nieuwe man in haar onderhoudt kon voorzien kan ze dus nooit meer bij jouw man een beroep doen op PA.

Wat betreft de KA geldt dat als jouw man meer gaat verdienen hij per saldo dus meer KA kan betalen (maar dit bedrag is nooit hoger dan wat de behoefte van de kids is). Andersom is ook waar. Als hij bv een partner krijgt die niet in eigen onderhoud kan voorzien dan is zijn besteedbare inkomen minder en zou de KA omlaag moeten gaan. Maar alles gaat via een rechter.

• beaute

is er een standaard bedrag wat staat voor de behoefte per kind?

of word dat individueel bekeken?

alvast bedankt

gr

• nicole

Er wiordt uitgegaan van inkomsten- en uitgavepatroon van beide ouders en de behoeftes en draagkracht. Een advocaat kan een juiste berkening maken