Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

teveel / advies

• bianca

Hallo,

wie wil ons helpen, mijn man is 4 jaar geleden gescheiden van zijn ex,

zijn nettomaand is € 1800, hij moet met de index nu € 722 betalen vindt het erg veel.

een jaar geleden zijn wij een rechtzaak begonnen voor de ali en verloren

want mijn man en ik hadden samen een huis gekocht dus onze lasten waren iets gestegen, en mijn dochter ( puber ) kwam bij ons wonen vandaar dat wij een huis kochten, alles werd van tafel geveegd.

Mijn man heeft dit jaar geen loonsverhoging gekregen, maar de index op ali moet je toch betalen, ik werk ook netto€ 1300 per 4 wk voor mijn puber heb ik geen ali, wil ik ook niet.

Dus hebben we pittige lasten, heeft het nut op toch weer een procedure op te starten zoja, wie weet dan een goede advocaat nijmegen en omstreken.

hypotheek € 771

ali € 722

ziekfonds € 200

levensverz € 165

en ga zomaar door

zelf onze lijfrente mochten wij niet doorberekenenen

alvast bedankt voor uw hulp/advies

• Anja

wow dat is inderdaad veel…zijn ex heeft zelf waarschijnlijk helemaal geen inkomsten, dus moet jouw man (haar ex) haar uitkering ophoesten, en tegen de staat valt niet te procederen ben ik bang.

Groetjes Anja

• Ad

Ten tijde van de koop van het huis is toch wel rekening gehouden met de hoogte van de hypotheek ? Bij die verdiensten en zo'n hoge alimentatie lijkt het me, dat er niet zo'n hoge hypotheek kan worden afgesloten, weet ik uit ervaring.

Ook de ali van het kind moet wroden teruggedraaid zodra deze bij jullie is komen wonen.

Verder mis in de teruggaves van de belastingdienst ovder de hypotjheekaftrek, toch gauw 200 euro. Afhankelijk van de soort alimentatie toch ook gauw geld terug.

• tika

bianca schreef:

>

> Hallo,

>

> wie wil ons helpen, mijn man is 4 jaar geleden gescheiden van

> zijn ex,

> zijn nettomaand is € 1800, hij moet met de index nu € 722

> betalen vindt het erg veel.

KA of PA en voor hoeveel kinderen dan ???

> een jaar geleden zijn wij een rechtzaak begonnen voor de ali

> en verloren

> want mijn man en ik hadden samen een huis gekocht dus onze

> lasten waren iets gestegen, en mijn dochter ( puber ) kwam

> bij ons wonen vandaar dat wij een huis kochten, alles werd

> van tafel geveegd.

Dit is dus jullie eigen keuze geweest om een huis te kopen en daar heb je ook de belastingaftrek weer van

> Mijn man heeft dit jaar geen loonsverhoging gekregen, maar de

> index op ali moet je toch betalen, ik werk ook netto€ 1300

> per 4 wk voor mijn puber heb ik geen ali, wil ik ook niet.

Eigen keuze dus weer dat je geen KA wilt ontvangen, daar heeft zijn ex helemaal niets mee te maken

> Dus hebben we pittige lasten, heeft het nut op toch weer een

> procedure op te starten zoja, wie weet dan een goede advocaat

> nijmegen en omstreken.

> hypotheek € 771

> ali € 722

> ziekfonds € 200

> levensverz € 165

> en ga zomaar door

> zelf onze lijfrente mochten wij niet doorberekenenen

Sorry een inkomen van 3100 netto per maand en dat nog zonder belasting teruggave vind ik een aardig bedrag en ja daar moet je in nederland ook naar betalen dan.

Ik kom met de uitgaven op de 1858 en daar komt natuurlijk nog het een en ander bij maar lijkt me toch ruim om met 3 personen van te leven.

Anders een gang naar de rechtbank maar zoveel is er niet veranderd vanaf de vorige verloren zaak

>

> alvast bedankt voor uw hulp/advies

• bianca

de ex van mijn man zit de hele dag thuis( hoeft niet te werken) kan ook schijnbaar niet gedwongen kinderen zijn al volwassen en de deur uit, ze heeft geen uitkering

alleen de ali toch is het erg krom

• tika

Sorry vind het wel een raar verhaal.

Als de kinderen volwassen zijn, hoeveel betaalde hij voorheel dan aan KA als er nu nog meer dan 700 aan PA betaald word?

Had u man voorheen een veel hoger inkomen dan?

• bianca

mijn man had geen hoger inkomen ka hoefde hij niet te betalen omdat de kinderen de deur uitwaren en volwassen de ali is alleen voor haar

• Anja

wow welke advocaat had zij…die wil ik ook

mijn bijna ex verdiend ook zoiets dus kan ik dat ook vangen?

zou niet gek zijn.

• ellen00

Ik word echt niet goed van mensen die dergelijke opmerkingen maken…. Dat zijn de zogenaamde profiteurs hier in Nederland.

Is het je echt zoveel waard om je ex financieel uit te kleden zodat hij geen toekomstperspectief heeft en jij de rest van je leven op je krent kunt blijven zitten? Misschien sta je in dit walgelijke land wel in je recht maar moreel gezien lijkt het gewoon nergens op.

• Been There

Ellen, ik ben het volledig met je eens! PA zou hooguit een jaar moeten duren. Waarom moet een man boeten voor een scheiding en een vrouw profiteren?

Been There