Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Moet uit huis, maar waarheen??

• silly1

Volgende is het geval:

Ben per 14-5 gescheiden:(

Mijn ex neemt het huis over. Echter zei mag het huis pas overnemen wanneer ik vertrokken ben (voorwaarde hypotheekverstrekker:(). Zolang ik er dus woon wordt de hypitheek niet gestart (nadeel ivm rente die hoger wordt ed:()

Mezelf inschrijven op een ander adres gaat niet omdat de mensen, waar ik dat wil doen, div. toesl;agen hebben die ze dan verliezen.

Mss. gaat de hypotheekverstrekker acc. met een zognaamde “akte van ontruiming”, welke inhoudt dat ik vertrek mocht het zo zijn dat mijn ex de hypotheek niet kan betalen en zij (de bank) het huis verkopen.

Bovenstaand houdt in, wanneer de bank acc. gaat, dat we hiervoor naar de notaris moeten.

A: Weet iemand wat dat kost?

B: Weet iemand iets anders waar of hoe ik me ergens kan inschrijven?

Of heeft er iemand een tip voor mij?

Ik zou toch niet de enige zijn met dit probleem (of toch:()

S:D

• Johan

Voor veel gemeentes is echtscheiding geen reden voor het verleden van een urgentieverklaring bij huisvesting.

Overigens terecht, want je kiest er zelf voor om te gaan scheiden.

Nog sterker, als jullie woning wordt ‘overgenomen’ door jou ex, dan komt er geen woning beschikbaar voor anderen. Hierdoor wordt jij waarschijnlijk niet eens een doorstromer, maar zelfs een starter. Hierdoor kom je mogelijk zelfs onderaan de lijst van woningzoekenden.

En ja.. dan kan het wel even duren voordat je een woning krijgt toegewezen.

TIP : Koop een eigen woning of gaan in een gemeente wonen waar je snel in aanmerking komt voor een woning. Ga in een caravan wonen of ga bij vrienden/familie wonen en betaal de toeslagen die zij tekort komen,

Laatste zinvolle tip : Ga samenwonen met je ex en probeer weer wat van de relatie te maken.

Kortom bezint alvorens gij begint. :)

Succes en veel sterkte…

PS.. Je bent niet de enige.. Ik het in hetzelfde schuitje gezeten.

Maar ik heb een half jaar in een caravan gewoont, alvorens ik eigen woonruimte kreeg..

• silly1

Johan bedankt vooor je reactie.

Heb van gemeente urgentie gekregen:)

Zit in de WIA (zeldzame spierziekte =>kopen geen optie:()

Mss. wel een optie om bij de ex te wonen wanneer de bank de hypotheek heeft gegeven.

Bedankt voor info en wellicht komen er nog wel meer tips:)

Ps: wil wel een caravan huren (ik heb genoeg aan een bed, kookgelegenheid, wassen en tv) maarja omg Eindhoven moeilijk te vinden:(

• silly1

Mag ik:

Ga huis (op papier) => bank geeft hypotheek (huis op naam ex) => huur kamer bij ex (zolang ik nog geen eigen woning heb):?:?:?

Of zou er een minimale tijd tussen het op naam zetten en het huren van een kamer bij de ex moeten zitten (belasting ed):?