Ik zou het heel fijn vinden om eens te weten hoe ik het beste met de volgende situatie kan om gaan:
Sinds 2006 woonde ik samen met mijn vriend in zijn eigen koopwoning.
Aangezien we wat samen wilden, hebben we samen een huis gekocht in april 2007. vanaf september 2007 was het huis ons eigendom (ieder de helft)
In mei 2007 ging de relatie uit en stond ZIJN huis nog in de verkoop.
In oktober is besloten dat hij onze woning zou betrekken en op zijn naam zou zetten als ZIJN huis was verkocht. Tot die tijd betaalde ik 600 p.m. mee aan het huis (zijnde ongeveer 33 procent. aangezien mijn salaris veel minder is)
In April 2008 is zijn huis verkocht (met minder dan gewenst) en hielden voor mij de betalingen op. Echter heb ik gezegd mee te werken hieraan en een gedeelte te betalen van het verschil in prijs dat zijn huis opleverde.
HIj kwam vervolgens met een bedrag van 3600 euro op de proppen, die ik moest gaan betalen. Hierin zitten allerlei kosten verwerkt als rekeningen notaris, kosten van de verkoop van zijn woning maar ook het stuk verschil van zijn woning.
IK heb me toen nog eens laten voorlichten door een andere adviseur. Hij vond het belachelijk dat ik ook nog maar 1 cent moest betalen en heeft geadviseerd dat niet te doen.
Nu lag het concept van het zetten op zijn naam van ons huis al bij de notaris en kreeg ik vandaag een brief van de notaris. Daarbij was een brief gevoegd van hem, waarin stond dat hij niet akkoord ging aangezien ik hem nog dat bedrag zou moeten betalen.
Ik zou niet weten wat te doen. Ik heb het idee al heel redelijk te zijn en wil ook niet moeilijk doen…
Wat kan die notaris doen? En wat kan hij doen? Wat moet ik doen?