Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

alimentatie verzekering

• bijeme

Mijn ex gaf aan dat je de alimentatie kunt verzekering, ik krijg alleen kinderalimentatie en ben goed in staat om ook zonder zijn bijdrage rond te komen, doch het is nu wel een spaarpot voor de kinderen. Wie weet hier wat meer van? En mijn vraag wie van de twee moet de verzekering afsluiten? Het gaat globaal om 25 euro per maand, doch ik word van de verzekeringen geen wijs en volgens mij is het geld weg, als er niets gebeurd.

• Anne-Mieke

Met een alimentatieverzekering verzeker je jezelf tegen het risico dat de alimentatie wegvalt op het moment dat je ex overlijdt en/of arbeidsongeschikt raakt. Vanaf dat moment keert dan de verzekering een bedrag ineens uit of in maandelijkse termijnen gedurende een bepaald aantal jaren. Komt de alimentatie niet te vervallen door overlijden of arbeidsongeschiktheid van uw ex, dan ben je de premiebetalingen dus gewoon kwijt.

• WIJPLUS BV

Geachte mevrouw.

Uw probleem van inkomensterugval kunt u oplossen d.m.v. een alimentatieverzekering. Wat gebeurt er als uw ex komt te overlijden? u krijgt geen kinderalimentatie meer. De alimentatieverzekering dekt het gehele bedrag aan alimentatie wat u in de toekomst nog zou ontvangen als uw ex in leven zou zijn. U bent premie betaler en begunstigde; uw ex is de verzekerde. De uitkering is in dit geval belastingvrij.

Kijkt u voor meer info op de site www.wijplus.nl

Succes en met vriendelijke groet,

J.Forman

WIJPLUS BV

bijeme schreef:

>

> Mijn ex gaf aan dat je de alimentatie kunt verzekering, ik

> krijg alleen kinderalimentatie en ben goed in staat om ook

> zonder zijn bijdrage rond te komen, doch het is nu wel een

> spaarpot voor de kinderen. Wie weet hier wat meer van? En

> mijn vraag wie van de twee moet de verzekering afsluiten? Het

> gaat globaal om 25 euro per maand, doch ik word van de