Ik heb deze vraag ook al op het advokatenprikbord geplaatst, maar daar heeft nog niemand op gereageerd, ik kijk uit naar een reactie, morgen wil ik contact opnemen met mijn advokaat.
In februari 2006 heb ik aangegeven dat ik wilde scheiden, omdat wij het financieel niet eens werden hebben we na 10 mnd een 4 gesprek gehad, ieder met zijn advocaat.
Wij zijn getrouwd op huwelijkse voorwaarden, het huis staat op mijn naam, hij heeft 20 procent van de waarde betaald ik de rest.
Om hem niet het vel over zijn neus te trekken tijdens het 4 gesprek op hun voorstel ingegaan, alles te waarderen, dit optellen, mijn schenkingen en erfenissen eraf, de rest delen. Dus alsof we in gemeenschap van goederen getrouwd waren.
Geen rekening houdend met ons startkapitaal wat een verschil was van: hij een kwart en ik driekwart, dit wilde ze niet mee verrekenen, (anders hield hij nog minder over i.v.m. een nieuwe start).
Oké, ik wilde van de hele zaak af en ben akkoord gegaan. Wij wisten voordat we het gesprek aangingen niet welke kant hun opwilden, dat was een verrassing, (vooraf de nodige correspondentie geweest maar hun bleven vaag, terwijl wij heel transparant waren in onze berekeningen) op dat moment moest ik allerlei bedragen ophoesten, vermogen, schenkingen, erfenis. Thuis gekomen merkte ik dat in het vermogen verschillende posten dubbel geteld waren en dat ik een schenking vergeten was, ’s Avonds gelijk naar de advocaat gemaild, die het de andere ochtend gelijk doorgaf aan de wederpartij.
Hun wilde niet akkoord gaan met de correctie.
Uiteindelijk nu we een jaar verder zijn, de echtscheiding aangevraagd op grond van de huwelijkse voorwaarden. Hun hebben daarop een getuigenverhoor aangevraagd
Blijkt dat het gesprek “zonder voorbehoud” is gehouden en ik mij moet houden aan de afspraak.
Ik vind dit een fout van de advocaat, ik betaal haar veel geld, zij had mij moeten adviseren dat je nooit een 4 gesprek in mag gaan zonder voorbehoud, dat nekt mij nu dus.
Ik ging er vanuit zolang ik geen handtekening zet ik er niet aan vast zit.
Zij heeft daarna een uigebreid echtscheidingverzoek aangevraagd, terug naar de huwelijkse voorwaarden, waarin hij mij veel geld moet betalen, (daar heb ik haar 1800 euro voor betaald) Wat ik op zich niet wil, ik wil zoals de geldverdeling nu is. Hij zijn bedrijf met saldo ik het huis en spaarrekening.
Mijn vraag, wat kan ik hier mee doe.
Ik weet nu dat ik zowiezo het laagste bedrag (de correctie) altijd moet betalen, maar daar komen weer de nodige kosten van haar bij, wat al aardig opgelopen is. Het geld wat ik nog heb, heb ik hard nodig, 2 kinderen die naar het voorgezet onderwijs gaan, een baan van 150 euro per week en nog maar afwachten wat de KA wordt.
Ze geeft toe, dit had ze nog nooit meegemaakt, meestal wordt de correctie geaccepteerd.
Kan ik haar nu vragen nu ik een groot bedrag moet ophoesten ( door haar fout), of zij dit verder af wil handelen, met haar uren voor eigen kosten. Ik mag toch aannemen dat zij op de hoogte is van deze regels. Of hebben jullie een ander advies.
Ik ben hier aardig ziek van.
Alvast bedankt.
Roosje