Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

verstoten door vriendin

• muisje

Hallo,

Ik weet niet of ik hier goed zit maar ergens wil ik mijn verhaal kwijt en hopelijk begrijpen jullie mij.

Zo'n 3 jaar geleden gingen mijn ouders uit elkaar (het ging gewoon niet meer) mijn vader vond een andere vrouw en ging daar al redelijk snel mee samen wonen.

Zijn vriendin heeft verschrikkelijke dingen tegen onze moeder gezegd waardoor wij zeker een half jaar niet meer naar onze vader zijn geweest.

Na een tijdje heeft mijn zusje de poging gewaagd om bij mijn vader tegaan over nachten maar tevergeefs, we konden haar s'nachts gaan halen omdat ze incl: mijn vader uit haar (toenmalige) huis gezet waren.

Weer een tijdje erna ging mijn zusje weer een poging wagen en ja hoor… weer kwam ze overstuur thuis gebracht.

Het leuke is en was dat ze overal verteld dat ze ons zo mag en dat ze het erg vind dat wij niet naar onze vader gaan.

Nou hebben wij alweer 2 jaar toch redelijk contact met onze vader maar helaas afgelopen week barste de bom.

Mijn vader heeft zovaak aangegeven dat hij hulp wilde bij haar familie maar niemand hielp hem hij is zelfs in elkaar gezakt op werk, nou wilde hij vertrekken en nu is er hulp want ja een e.o. rekening met een krediet. KASSA

Hij belde mij helemaal overstuur vanaf werk en ik heb alles gedaan wat ik kon doen. Echt ik heb me suf gebeld en gedaan.

En ja hoor… afgelopen week ging ze eindelijk hulp zoeken maar nu zijn we denkelijk onze vader kwijt. want ja je moet iemand wel een tweede kans geven.

Zelf is ze gokverslaafde en zaten we met de handen in het haar want er ging een geld doorheen!!! We waren bang dat dalijk de rekening niet meer betaald konden worden.

Gister wilde we opbezoek gaan om enkele dingen i.v.m. school teregelen en daar werden we zelfs bedreigd!!! Ik durf geen aangifte tegaan doen want daar heb ik mijn vader ook mee.

Mijn vader zelf vind het heel erg..mijn zusje komt niet meer en zelf zit ik in een twijfel fase (alles doet pijn en mijn bloeddruk zal enorm zijn).

Toen ze gister haar mond open trok ben ik ook enorm tegen haar tekeer gegaan, want ja ik laat me niet uitschelden en ik heb het tenslotte allemaal voor mijn vader gedaan.

Zelf denk ik dat mijn vader bang is om bij haar weg tegaan want ze heeft al het een en ander op haar kerfstok en ja ze is nu zo zielig volgens haar familie.

Het is natuurlijk niet het gehele verhaal want dat zou echt tegek zijn, maar is er iemand wat het zelfde heeft mee gemaakt? Of kan iemand mij vertellen wat ik zou kunnen doen wel of niet naar mijn vader gaan??? Op het moment weet ik het echt niet en er goed over nadenken gaat ook niet.vandaar.

Zelf heb ik al heel vaak gebeld naar mijn vader en begrijp ik niet WAAROM hij kiest voor haar wij zijn zijn eigen vlees en bloed, je gaat toch als ouderzijnde voor je kinderen. maar dan denk ik HOE moet hij dat doen als zij zo agressief is.

Als er vragen zijn dan lees ik het graag op het forum.

Groetjes,

Muisje

• Wil

Hoe zwaar het ook zal zijn, ik denk dat je zusje en jij voor jezelf moet kiezen.

Wel aan je vader laat weten er altijd voor hem te zijn maar dat jij en je zus even afstand nemen. Jij en je zus kunnen niet de problemen van je vader oplossen, dat moet hij helemaal zelf doen.

• Anne-Mieke

Ik begrijp dat je hier erg mee zit, maar je vader is een volwassen persoon, dus dient hij zijn eigen problemen op te lossen en niet jullie daarmee te belasten. Probeer er zoveel mogelijk afstand van te nemen en laat je vader z'n eigen boontjes maar doppen. Vergeet ook niet dat liefde blind maakt. Jullie kunnen hem wel proberen duidelijk te maken dat hij verkeerde keuzes maakt, maar je vader denkt daar blijkbaar anders over en wil of kan dat niet inzien. Uiteindelijk zal hij echter uit eigen ervaring wel ondervinden wat de gevolgen van die keuzes zijn. Sommige mensen leren nu eenmaal het beste uit eigen ondervinding.

Om vervelende situaties te vermijden kun je het contact voorlopig beter beperken tot contact met alleen je vader (en dus niet met zijn vriendin) op een neutrale plaats of b.v. bij jou thuis. Biedt hem die mogelijkheid eens aan en probeer tijdens die contacten het onderwerp ‘vriendin’ dan zoveel mogelijk te vermijden.