Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ontslagvergoeding na scheiding

• martin

Binnenkort zal mijn scheiding uitgesproken gaan worden,

nu wilmijn ex aanspraak maken op mijn ontslagvergoeding van volgend jaar oktober.

Wie weet of dit mogelijk is??

• Anja

Zolals ik denk kan dat…je hebt die vergoeding opgebouwd in jullie huwelijk dus moet dat verdeeld worden lijkt mij.

Net zoals je pensioen krijgt ná je scheiding.

Maar je advocaat zal het wel weten.

Anja

• Anne-Mieke

Als u de ontslagvergoeding pas ná datum echtscheiding krijgt dan valt deze niet in de huwelijkse goederengemeenschap en kan uw ex er dus geen aanspraak op maken.

• Anne-Mieke

Verkeerd gedacht Anja.

• Anja

ik zeg ook niet dat ik het zeker weet, mijn gedachte was ,

het récht op die vergoeding bouw je in jaren op , dus IN het huwelijk.

Maar ik hoop ook voor hem dat ik het mis heb…ben wel benieuwd nu eigenlijk.

Laat je het nog even weten Martin?

Anja

• Anne-Mieke

De hoogte van een ontslagvergoeding heeft wel te maken met het aantal jaren dat je bij de betreffende werkgever hebt gewerkt, maar is daarmee nog geen recht wat je opbouwt zoals pensioen. Een ontslagvergoeding is vermogen en kan daarom alleen binnen de te verdelen huwelijkse goederengemeenschap vallen als je die vergoeding binnen het huwelijk hebt ontvangen. Mijn huidige echtgenoot heeft vijf jaar na zijn scheiding ook zo'n ontslagvergoeding ontvangen, na 18 jaar werken voor de betreffende werkgever. Zijn ex dacht toen óók dat ze recht had op een deel daarvan, maar dat was dus niet zo.

• Anja

Ah oke , dat is duidelijk dan .

Groetjes Anja