6 Jaar geleden heb ik een eind gemaakt aan ons ogenschijnlijk ( 25 jarig ) gelukkig huwelijk. Het bleek dat het gras groener was in het land waar hij zijn bedrijf had. Advocaten ingeschakelt,allimentatie geregeld, boedelscheiding op papier. Rest alleen nog in de boedelscheiding de verkoop van de woning.( ik kon er blijven wonen tot verkoop huis) Oudste kind heeft 2 jaar geleden een woning gekocht. Jongste woont samen met mij nog op het “oude adres”.
Ong. een jaar geleden is het bedrijf van ex failliet gegaan en hij heeft dus geen rooie eurocent meer. Alles ligt bij de curator. Oudste verleent sindsdien onderdak aan haar vader.
Afspraken zoals alimentatie en hypotheek, verzekeringen, belastingen tbv de voormalige woning kan ex uiteraard niet meer betalen.
Samen met jongste probeer ik die lasten van de woning nog op te hoesten.
Ex heeft intussen een hartinfarct gehad en recentelijk een beroerte.
Jongste wil binnenkort ( uiteraard) ook eigen huis en tuin.
In mijn eentje kan ik alle kosten,zonder allimentatie, zonder “huur” van mijn kind niet meer opbrengen.
Evt.(toch wel leuke) overwaarde woning gaat op, aan uit het verleden gemaakte “bedrijfsleningen”, waar ik ooit ook voor getekend heb.
Als ik de hypotheek niet meer betaal wordt het huis in beslag genomen, Als ik vertrek en geen hypotheek meer betaal, en een woning ga huren komt de woning op de veiling, met als gevolg dat ik niet genoeg overhoud om die “bedrijfslening” te betalen. NB “bedrijfslening” was ooit een persoonlijke lening.
Al met al… Mijn oudste opgescheept met een zieke vader, ik met een huis…
Wat moeten we doen?