Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

lang verhaal

• pippi

6 Jaar geleden heb ik een eind gemaakt aan ons ogenschijnlijk ( 25 jarig ) gelukkig huwelijk. Het bleek dat het gras groener was in het land waar hij zijn bedrijf had. Advocaten ingeschakelt,allimentatie geregeld, boedelscheiding op papier. Rest alleen nog in de boedelscheiding de verkoop van de woning.( ik kon er blijven wonen tot verkoop huis) Oudste kind heeft 2 jaar geleden een woning gekocht. Jongste woont samen met mij nog op het “oude adres”.

Ong. een jaar geleden is het bedrijf van ex failliet gegaan en hij heeft dus geen rooie eurocent meer. Alles ligt bij de curator. Oudste verleent sindsdien onderdak aan haar vader.

Afspraken zoals alimentatie en hypotheek, verzekeringen, belastingen tbv de voormalige woning kan ex uiteraard niet meer betalen.

Samen met jongste probeer ik die lasten van de woning nog op te hoesten.

Ex heeft intussen een hartinfarct gehad en recentelijk een beroerte.

Jongste wil binnenkort ( uiteraard) ook eigen huis en tuin.

In mijn eentje kan ik alle kosten,zonder allimentatie, zonder “huur” van mijn kind niet meer opbrengen.

Evt.(toch wel leuke) overwaarde woning gaat op, aan uit het verleden gemaakte “bedrijfsleningen”, waar ik ooit ook voor getekend heb.

Als ik de hypotheek niet meer betaal wordt het huis in beslag genomen, Als ik vertrek en geen hypotheek meer betaal, en een woning ga huren komt de woning op de veiling, met als gevolg dat ik niet genoeg overhoud om die “bedrijfslening” te betalen. NB “bedrijfslening” was ooit een persoonlijke lening.

Al met al… Mijn oudste opgescheept met een zieke vader, ik met een huis…

Wat moeten we doen?

• purk

lijkt mij dat je een kale kip niet kunt plukken!

sterkte!

• pippi

Joh, Ik ben niet blond ofzo, dat snap ik ook wel dat je van een kale kip niet kan plukken. Maar de kern van mijn probleem wordt hier blijbaar niet begrepen. Bedankt voor het lezen en “medeleven”.

• borawie

Hallo,

Tja ik denk dat je in deze situatie weinig hebt aan “ medelijden” van andere mensen.

En ja zielig zijn jullie toch niet echt denk ik , kinderen zijn goed terecht gekomen en dat is toch het belangrijkste.

Voor wat betrefd je vraag wat te doen met het huis zou zeggen zet het nu zelf , zolang het nog kan , te koop. Dan loop je ook niet het risico voor veiling verkoop.

En heb je misschien kans op een hogere prijs zodat je die lening kan afbetalen.

Dat je ex failliet is gegaan is natuurlijk zuur maar daar kun je in deze situatie weinig mee. Het enige wat je kan doen is via opbreng woning de lening afbetalen en opnieuw beginnen. Daarna blijf je wel een vordering houden ter hoogte van de helft van de lening op je ex. Of je deze ooit uitgekeerd krijg is nu glazen bol kijken.

Succes.

• purk

zow zeg, kort lontje?

• Pieter

Wat dacht je van werk zoeken….. Alimenatie begint langzamerhand uit de tijd te raken. Iedereen kan tegen woordig werk zoeken. Als je uitelkaar gaat dan ga je toch uitelkaar in alles of begrijp ik dit verkeerd.

• pippi

Meneer was directeur. B.V en alles prachtig en mooi. Ik heb al die jaren“ meegewerkt ” in onze firma en voor huis// kids gezorgd, uiteraard zonder daar een rooie cent voor te krijgen. Daarom ook de alimentatie voor mezelf: ik zou blijven wonen, het bedrijf kon kantoor houden. Ik ben na onze scheiding direct gaan werken, voor 30 uur. De woning ( met kantoorruimte) staat al 4 jaar te koop. Bedrijf is intussen failliet, kantoor is leeg .Zonder alimentatie zou ik prima rond kunnen komen, maar dit Te grote huis kost me in mijn eentje gewoon teveel! Mijn jongste betaalt nu een deel mee, maar als die op zekere dag zegt:“ Ik ga samenwonen mam! ” Wat dan?

Al met al zit ik dus zo vast als een huis. Laat ik de boel “ploffen” Komt a. het huis op de veiling, en b. komt zeer zeker die ex-compagnon vragen om zijn geleende geld.

En als dat gebeurd, komt er te weinig geld vrij om die schuld af te lossen,met als gevolg dat IK ook nog eens een schuldeiser heb. Nooit schulden gehad, altijd zuinig geleefd, dat dit mij overkomt!

Vandaar dat ik probeer mijn hoofd boven water te houden, en hier te blijven wonen, zolang het kan tot de woning toch “gewoon” vekocht kan worden.

Die kale kip en de glazen bol, in eerdere antwoorden, kunnen me gestolen worden, het gaat me om mijn toekomst, en vooral : hebben jullie suggesties, ideeen, wat ik moet doen.

Vandaag of morgen wordt misschien de woning wel in beslag genomen, wie weet?

Wat staat me dan te doen?

Ik zei al: Lang verhaal!

Bedankt voor het lezen!

• noan

ga eens naar de site alimentatieplicht

daar kan je veel info vinden

• pippi

Ben ik nou zo onduidelijk in mijn vehaal??? Of lezen jullie maar flarden? Van die kale kip kan ik nooit meer plukken, dat snap ik ook heus wel. Waar het mij om gaat is : Ik vrees het volgende scenario: Mevrouw :“Uw huis wordt in beslag genomen” ( terwijl ik dus wel voor de helft eigenaar ben he!). Haastikke leuk dat ik dan een vordering heb, maar wat heb ik er aan? Meneer heeft immers niks meer!

Ik zit nu te investeren in een woning ( tuin, schilderwerk, etc.) die waarschijnlijk t.z.t. toch wel op de veiling terecht komt. Ooit is mijn spaarpot ook leeg.

Zal ik een huurwoning zoeken? Blijf ik wonen? Ik wil mijn jongste ook niet belemmeren in haar toekomstverwachtingen.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk was!

Dank voor het lezen.

• purk

“Evt.(toch wel leuke) overwaarde woning gaat op, aan uit het verleden gemaakte ”bedrijfsleningen“, waar ik ooit ook voor getekend heb.”

tja, denk dat er weinig anders opzit!Verkopen die handel!

en iets betaalbaars proberen te kopen/ huren. Probeer het anders eens op de advocaten-prikpagina. Ik wet nl niet hoe het zit met schulden(faillisement) , die na de scheiding zijn gemaakt.

en wat je dochter betreft, als ze haar zieke vader beu is, zal zij stappen moeten ondernemen, vaders zit daar wellicht best!

sterkte met de hele situatie!