hallo ik ben Lianne en ben 16 jaar oud.
alles even in het kort :
het begon allemaal voor mij te veranderen toen mijn ouders bij elkaar weg gingen.
alles was anders je hebt ineens 2 huizen je doet dingen apart met vader en met moeder 2 x zakgeld(nou is dat geen probleem) maar gewoon alles verandert in je leven.
voor mij was die klap nog niet eens zo hard. het begon allemaal toen mijn vader verlieft werd op een vrouw die ik totaal niet uit kon staan.
(vroegere vrienden van me ouders ,maar inmiddels ook gescheiden) als je op visite gaat bij de vrienden van me ouders dan ga je met ze mee en als je het dan weer gehad had ging je weg.
ik kon toen al totaal de vrouw niet uitstaan de man van haar geen problemen mee toffe man! tot dat mijn nacht merrie begon:
ik kwam er achter dat me vader en zij verlieft werden… ookal hadden zij het zelf nog iet echt door ik wist het zeker.. ik begon gelijk koppig en wou het absoluut niet!!!!!
mijn vader en ik waren echt 2 handen op 1 buik en daar was niemand tussen te komen.
ik deed naar de scheiding van me ouders veel bij me vader in huis (net zoals huisvrouw)
naardat ik er met mijn vader over had gehad dat ik het doorhad kwam zij gelijk over de vloer met een houding dat ik wel kon weg gaan en dat zij vanaf nu in mijn schoennen stond.
mijn vader veranderde (helaas) totaal ik kreeg heel veel russie met hem en er was geen woord over te praten.
ik had het er erg moeilijk mee en dat gad ik vaak aan maar nooit drong het door dat ze mischien wat rustiger aan moesten doen.
me moeder besloot dat wij (me broer en ik) het beste 1x in de 14 dagen naar me papa konden gaan zodat hij een weekend met haar had en daarna met ons nou prima ik wou ook dat me vader gelukkig was.
maar dat werd ons nooit gegunt als we dagjes weg waren ging de telefoon om de 5 minuten waar zijn jullie wat doen jullie waar gaan jullie heen. en als ik sochtends me ogen open deed stond haar auto op de oprid en dat was het zelfde als ik mijn ogen savonds weer dicht deed met andere woorden ik kon het gewoon niet zoooo snell accepteren het lukte me niet ik deed me uiterste best..
op het laatst verzon de vrouw hele rotte dingen over mij dat ik naar haar de middelvinger op stak op de fiets enzovoort terwijl ik weg was met mijn vader.
mijn vader heeft kort daarna zijn relatie verbroken. daarna ging het weer supper het was gezellig bij hem thuis we hadden het naar ons zin en zelfs me vader lachte om wat zij deed en hoe gek ze was eigelijks..
kort daarna kregen wij een telefoontje toen wij bij me moeder waren op een doordeweekse dag : hallo met papa zijn jullie ook nog van plan om bij me te komen vanavond? wij: nou hoezo pap vader: nou ik ga naar oma toe want me broer uit duitsland is aan gekomen bij oma en ik ga daar even een bakje koffie halen. wij: leuk doe ze de groeten en nee wij komen dus niet.
kort daarna voor de dacht laat mijn moeder de honden uit. gewoon zoals altijd door het parkje..
opeens ziet ze mijn vader bij die vrouw thuis zitten terwijl hij zij dat hij bij me oma zat.
me moeder kwam thuis en zij lianne ik heb niet leuk nieuws maar wil het je toch vertellen.. je vader zit bij haar..
het brak me .. ik vertrouwde hem op dat moment gelijk niet meer ..ik huilde en ik wist niet wat ik moest doen ik was kwaaaaatt en daar kan ik niet altijd goed mee om gaan.. dus ik twijfelde niet ik pakte de telefoon en heb hem zooo verot gescholden (ik dacht bij mezelf ik heb zoovveeel mee gemaakt op wie moet je als kind nog vertrouwen als je vader tegen je liegt ) ik heb hem verteld dat hij me met rust moest laten en ik eerste tijd niet meer bij hem wou komen hij was ook mijn trainer van voetbal en ik zij daar kom ik ook niet meer laat me eerst gewoon als ik wil zie je me wel.. vanaf dat moment was het gebeurt ..ik was hem kwijt vooor goed en altijd…
het is nu ongeveer 2 jaargeleden en heb geen contackt met hem gehad ik kwam 1 les bij voetbal weer en vanaf dat moment wou hij geen training meer geven hij was ermee gestopt.. tegen mijn broer heeft hij gezegt dat hij zijn zoon niet meer was maar die van me moeder.
ik ben hem kwijt en vind dat op sommige dagen onwijs @!#$:$ (sorry)
het voelt soms of je 1 been mist.. een steun iemand die van jou is jouwn bloed en zo en je nu aankijkt als je hem tegenkomt alsof je een moordenaar bent ik vind het verschrikkelijk en weet niet wat ik moet doen..
voor mij is hij niet meer mijn echte goede vader zoals het eerst was..
hji heeft me in de steek gelaten wanneer ik hem nodig had..
ik ben 16 jaar oud en ben overspannen thuis geweest ik zat in het examen jaar en had meer elende..
ik hoop niet dat er zoo nog meer vaders zijn want:
wat er ook gebeurt vaderss! blijf bij je kinderen en sluit nooit voor hun de deuren
je zegt wel dat je hem nooit meer wil zien maar ik wou dit natuurlijk ook niet
dit was me grootste nachtmerrie
maar ik word er veel stekerker van ik heb mijn school met een diploma afgesloten ga hierna gewoon weer naar school en werk lekker veel dus verdien me geld..
en 1 ding ben ik achter gekomen
dat ik zooooo veeel van me moeder hou… zij heeft me gewoon 100% gered in deze situatie …
mensen doe ons dit noooit naar denk asjeblieft naar wat de gevolgen zijn voor iemand als ik …
je vader en moeder zijn je alles!
mensen nog tips???