Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

huwelijk omzetten in partnerschap

• Mandy

Hallo, ik hoorde pas van iemand die dit had gedaan na een jaar huwelijk om zo makkelijk te scheiden. Huwelijk bij de notaris omgezet in een partnerschap en dat werd dan ontbonden. Kan dit ook na 10 jaar huwelijk gedaan worden en zal dit goedkoper zijn als dat je advocaten in de arm neemt? En speelt het dan ook nog mee als er kinderen in het spel zijn?

Wij zijn het overal over eens, dus ik verwacht geen problemen. We wonen nu al geruime tijd apart en alles loopt lekker, het moet er alleen eens van komen dat we een volgende stap nemen, scheiden.

Wie weet raad of heeft advies, alvast bedankt.

• Anja

ja dat kan…er hoeft dan namelijk geen rechter meer aan te pas te komen.

Maar een advocaat heb je zeker nodig hoor…zeker met kinderen..

maar als je zeker weet dat je het overal mee eens bent is dit een stuk goedkoper.

Het ligt aan de situatie…ikzelf heb een geregistreerd partnerschap , maar kies er toch voor om via een rechter de scheiding uit te laten spreken, aangezien mijn partner geen afspraken nakomt e.d. dan is het later makkelijker om eventueel een deurwaarder in te schakelen.

Google eens op geregistreerd partnerschap…of flitsscheiding dan weet je het ook (dat laatste word trouwens overal afgeraden) dus informeer je goed , voor je iets beslist.

Succes Anja

• Mandy

Ik volg je advies op hoor Anja, ik heb voor volgende week een afspraak bij een advocaat gemaakt.

Nu maar hopen dat alles soepel zal verlopen.