Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Niet integere a.s. Ex Partner

• Bert

Hoi, mijn vrouw heeft een echtscheiding aangevraagd en is hier ook daadwerkelijk mee begonnen.Zij heeft inmiddels een toegevoegde advocaat gekregen. Ik zit net met mijn inkomen boven de grens en heb inmiddels al 1 rekening van 1800 Euro betaald. Waarom zijn advocaten in godsnaam zo duur zeg. Maar daar gaat het nu even niet om. Mijn vrouw heeft naar nu het blijkt al geruime tijd geleden de scheiding voorbereid. Bij de boedelscheiding bleken er veel zaken te missen, oftewel zij heeft al veel goederen veiliggesteld. Wat er eveneens is gebeurd, zij heeft mij haar dochter laten echten. Dit is 3/4 jaar geleden gebeurd. Het blijkt dat zij al van plan was om te scheiden en heeft dit vooropgezet om alimentatie veilig te stellen. Ik vind dit niet in de haak. Zij heeft inmiddels dit ook al tegen mij gezegt, maar dat is geen bewijs natuurlijk. Ik vind dit vreselijk laf van haar dat zij dit op deze manier heeft gedaan. Maar ik heb waarschijnlijk geen poot om op te staan, vermoeddelijk. Het bleef bij het zeggen hiervan en niet op papier. Aangezien ik nu alweer een tijd op mijzelf woon heb ik geprobeerd contact te houden met mijn dochter. ondanks de vele mailtjes en SMSjes geen contact. Ik ga ervan uit dat zij het tegenhoud. Is er nog onder de alimentatieverplichting uit te komen?

Ook blijkt dat zij enkele winkelkredieten heeft afgesloten, zonder mij daarover te informeren. Deze zijn afgesloten vlak voordat zij aan de scheiding is begonnen. Ik wist hier niets van en dit kwam boven toen haar advocaat deze in haar voorstel had verweven. Jullie raden het al ik moet gaan opdraaien voor deze kosten (grrrrrr…) en ook nog een avdvocaat die ikzelf moet betalen. Overigens heb ik nooit voor deze leningen getekend o.i.d. Natuurlijk wel in gemeenschap van goederen getrouwd.

Tevens is er een limiet aan de kosten van een toevoeging voor mijn Ex-vrouw of kan zij zo lang zij wil gebruik maken van een toegevoegde advocaat.

Alvast bedankt,

Bert

• Ellen

In principe is er geen limiet aan een toevoeging voor je ex-vrouw. Sterker nog, hoe meer rechtzaken hoe minder de toevoeging wordt (in een tijdsbestek van een half jaar).

Ik ben inderdaad bang dat je onder het betalen van de alimentatie van je (aangenomen) dochter niet onderuit komt. Een voordeel is wel dat je recht hebt op omgang met het kind.

Wat betreft de schulden die door je ex-vrouw gemaakt zijn: Als jij niet getekend hebt voor de schulden dan had de leningverstrekker ze niet mogen verstrekken. Volgens mij kun je daar heel makkelijk onderuit komen.

• Bert

Ik ben inderdaad bang dat je onder het betalen van de alimentatie van je (aangenomen) dochter niet onderuit komt. Een voordeel is wel dat je recht hebt op omgang met het kind.

Bovenstaande begrijp ik, alleen op dit moment is er in het geheel geen contact meer. Ondanks dat ik wel probeer contact te zoeken krijg ik geen reactie. Ik heb van enkele mensen uit onze vriendenkring gehoord dat mijn aanstaande Ex dit contact blokkeerd. Ik vind dit heel erg jammer. Ik wil ook niet mij op zo'n manier opdringen dat het vervelend wordt. Ik ben van mening dat dit ook niet goed is voor mijn dochter. Je zegt dat ik recht heb op omgang met mijn dochter, maar hoe kan ik dit afdwingen. Weer met een rechtszaak, en dan waarschijnlijk weer geen contact krijgen. Mijn aanstaande ex vrouw doet gewoon wat zij wilt, ook al zou een rechter een bezoekregeling maken. Ik vermoed dat ik met een rechtszaak weinig opschiet, het kost mij waarschijnlijk veel geld.

• Danielle

Wat je ook doet, neem geen afwachtende houding aan, dit werkt alleen maar negatief/averechts. Als je geen contact hebt, toch via een rechtszaak de omgang afdwingen. Als je ex zich niet aan de afspraken houdt kan er een dwangsom opgelegd worden, zodat zij zich er wel aan moet houden.

Ja, het gaat je veel geld kosten. Iets dat eigenlijk beter aan je dochter besteed kan worden, maar daarover denken exen nooit na.

En ik begrijp dat je eigenlijk geen puf/zin hebt in een hele rel om de omgang (het zou eigenlijk ook niet nodig moeten zijn), maar alle energie die je er vanaf het begin af aan insteekt werkt beter dat dan je het te lang uitstelt.

Misschien niet iets waar je nu puf in hebt om te lezen, maar google eens op “online boek tjerk bakker” en lees dit maar eens. Dan voel je je waarschijnlijk gesterkt en weet je ook dat je geen andere keus hebt dan te vechten voor je kind. Mijn verloofde en ik hebben er heel veel aan gehad. We hebben de omgangszaak gewonnen. Niet dat we er nu al zijn, maar zijn kids zijn in ieder geval op onze bruiloft aanwezig. Daarna volgt de rest.

• Erna

Ellen dit is niet geheel waar. Als je in gemeenschap bent getrouwd maakt het niet uit of er maar 1 heeft getekend. Ik was ook aansprakelijk voor 2 VISA kaarten die mijn ex had aangevraagd en waarvoor ik nooit heb getekend.

• Ellen

Oke, zou kunnen. Ik ben daar niet zo heel goed in thuis.