Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lasten huurhuis

• Hoi

Ik ben inmiddels 2 maanden uit huis. Ik en mijn vrouw zijn de scheiding aan het regelen en hebben 1 dochter. Wij woonden in een huurhuis en ik heb het huis verlaten omdat mijn vrouw een relatie met een ander is begonnen. Overigens heeft zij zelf een inkomen.

Eigenlijk wil mijn vrouw dat ik alle vaste lasten betaal maar daar pas ik voor. Ik woon nu tijdelijk bij een bekende en betaal hem ook geld. Wat is redelijk om te bealen totdat de scheiding is uitgesproken.

De huur is 550, gas /licht 175 en water ong 50. Ik ben van mening dat zij dit zelf moet betalen omdat ik nu inmiddels ook huur, gas licht en waten moet betalen. Tevens koop ik nu mijn eigen eten.

Het betalen van kinderalimentatie is geen probleem, alleen bovenstaande wil ik niet betalen. Hoe is dit geregeld..??? Wat zijn dus de kosten die ik moet betalen?

• Anja

>>Wij woonden in een huurhuis en ik heb het huis verlaten omdat mijn vrouw een relatie met een ander is begonnen.<<

De réden is hedendaags niet meer belangrijk, al ben ik nog wel steeds van mening dat de “veroorzaker” mag betalen.

Maar misschien ben jij wel jaren vreemd gegaan en dan geef ik haar geen ongelijk.

>>Eigenlijk wil mijn vrouw dat ik alle vaste lasten betaal maar daar pas ik voor. Ik woon nu tijdelijk bij een bekende en betaal hem ook geld. Wat is redelijk om te bealen totdat de scheiding is uitgesproken.<<

Ik neem aan dat die “ander” niet bij haar is ingetrokken?

Anders hoef je helemaal niks te betalen.

Je moet even uitreken wat het verschil is tussen jullie inkomens…daar kijken ze naar…dat je straks ná de scheiding ieder evenveel te besteden hebt…

maar dat is ná aftrek van de kinderalimentatie…

En het is ook allemaal bruto…je kan zowiezo 1/3 van de belasting afgtrekken…dat word allemaal meegenomen, dus het is een schrikbarend bedrag wat je kwijt bent per maand…hou je maar vast

>>De huur is 550, gas /licht 175 en water ong 50. Ik ben van mening dat zij dit zelf moet betalen omdat ik nu inmiddels ook huur, gas licht en waten moet betalen. Tevens koop ik nu mijn eigen eten.<<

Dat is niet belangrijk…je moet toch betalen…maar kinderalimentatie gaat voor..als je daarna niks meer hebt heeft ze pech…

>>Het betalen van kinderalimentatie is geen probleem, alleen bovenstaande wil ik niet betalen. Hoe is dit geregeld..??? Wat zijn dus de kosten die ik moet betalen?<<

Ik raad je aan zo snel mogelijk een advocaat te raadplegen, dan weet je het zeker.

Ik spreek ook alleen maar uit ervaring

Sterkte Anja