Hai,
ik heb sinds 8 maanden een hele lieve vriend, die ruim 3 jaar geleden is gescheiden.Alles is geregeld, behalve………….de financiële afwikkeling.
Zijn exvrouw woont heel riant, terwijl hij al 3 jaar op een bovenkamer woont.
Ze hebben beide een advocaat ingeschakeld en later is er een mediation bij betrokken om de zaak te bespoedigen.Dit heeft de ex nu weer stop gezet en gaat de hele zaak terug naar het Hof.Zolang de zaak niet rond is kan hij geen huis kopen, geen toekomst opbouwen.Wij samen ook niet.De exvrouw verzint het één na het ander om vooral maar tijd te rekken.Gaat van het ene naar het ander hoge beroep om tijd te rekken.Mijn vriend wordt er zeer moedeloos van, omdat hij op deze manier niks kan beginnen.
Nu hebben wij elkaar leren kennen en zijn heel gelukkig samen,maar………….we willen ook verder kijken.We hebben het over samenwonen,eventueel hier,maar dat is te ver van z'n werk.Iets kopen kan dus niet.Iets huren bij hem in de buurt ook niet,moet vrije sector zijn,anders krijg je 1 punt per maand,ook niks.Je moet zeker een ruime 80 punten hebben om aan een huis te komen.Geen optie dus.
Wie heeft ook zoiets meegemaakt en hoe is dat afgelopen?
Dát is mijn vraag,want we zitten met de handen in het haar en weten zo geen oplossing.We willen graag verder,maar de exvrouw zit tegen in álles.
Help aub.
Bedankt…………………..Lisa