Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kind snachts alleen thuis

• elisabeth

Dag,

mijn ex en ik leven al 6 jaar redelijk als co-ouders. Momenteel zijn de kinderen bij hem om twee weken vakantie te vieren. Hij had een huisje geboekt maar zich niet gerealiseerd dat onze oudste van 16 tot savonds laat moest werken waardoor hij besloot dat onze zoon dan maar 's nachts alleen thuis moest blijven en de dag erna met de trein naar het huisje moest gaan

Ik stond op mijn achterste benen: ik was het hier zozeer mee oneens dat ik hem heb gezegd dat onze zoon wel bij mij kon komen slapen. Daar is mijn ex niet op in gegaan. Hij heeft wel tegen onze zoon gezegd dat ik heb lopen zeuren, dat ik het allemaal niet goed vond en dat ik geen rationele redenen aan kon geven. Dit bespreek je toch niet met je kind!!!

Ik ben dus woest op hem en voor een deel het vertrouwen verloren.

Wat adviseren jullie mij te doen?

Gr

Elisabeth

• purk

adem in, adem uit.

Denk aan je kids, die hebben niks aan ruzie.

Zou bij terugkeer gewooniets laten vallen van “je had ook bij mij kunnen slapen hoor” oid.

en 16 jaar, dan kun je toch wel een nacht alleen zijn? en met de trein?

toen ik 16 was ging ik met vriendinnen naar Renesse, met de trein

• Danielle

Da's mijn reaktie dus ook. 16 jaar en voor 1 nachtje moet geen probleem zijn. Ook ik reisde op m'n 16de alleen door heel nederland naar vriendinnen met de trein.

Zou het na de vakantie gewoon bespreken met je ex. Zeker als jullie al 6 jaar redelijke co-ouderschap met elkaar hebben.

• elisabeth

dank voor jullie reactie; waar het me daadwerkelijk om gaat is dat mijn ex iets doet zonder met mij te overleggen, iets doet zonder mijn toestemming en bovendien dit met in ieder geval één kind bespreekt. Hij bedenkt dit niet van te voren en legt zijn eigen onhandige actie uit als rationele overweging.

Maar goed, ik adem door en ook hier komen we wel weer uit

Elisabeth

• purk

joh, als het al 6 jaar “goed”gaat, laat het dan gaan.

En jongen van 16 kan, naar mijn inziens, best een nacht alleen thuis zijn.

Moeders zijn anders dan vaders.

Moeders willen overleg, vaders zijn gewoon vaders;)

ik hoop dat je kids een fijne vakantie hebben!!!

dat is uiteindelijk toch waar het om gaat, niet?

• Eric

16 jaar en een nachtje alleen lijkt me geen probleem, en alleen met de trein lijkt me helemaal geen probleem.

Heel veel 12/13 jarige reizen met de trein om van en naar school te gaan.

En wees nou eerlijk je man is oud en wijs genoeg om zelfstandig beslissingen te nemen over jullie zoon.

Je kan en hoeft nou eenmaal niet overal over te vergaderen.

Het lijkt mij de ruzie niet waard.