Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

convenant

• A

Hallo,

Kan je iets wat je in het convenant hebt staan ongedaan maken? Of kan dit helemaal niet meer? B.v spijt van een regeling hebben?

Groeten A

• Ad

Je zal via de recher het convenant moeten wijzigien als deze ook door de recher is vastgesteld

• Anne-Mieke

Spijt hebben is voor een rechter geen reden om een convenant nietig te verklaren.

Een rechter zal een convenant alleen nietig verklaren als het convenant door bedreiging, bedrog of misbruik van omstandigheden tot stand is gekomen, of als het convenant onder invloed van dwaling tot stand is gekomen (b.v. als er bij een van de partijen bij het tekenen van het convenant sprake was van een tijdelijke stoornis in de geestestoestand). E.e.a. zal daarbij ook bewijsbaar moeten zijn.

• elisabeth

er is nog ene andere mogelijkheid nl met je ex-partner overeenkomen dat een onderdeel in het convenant aangepast wordt

E

• Anne-Mieke

Dat is waar. Afspraken die in een convenant zijn vastgelegd kunnen ook met onderlinge overeenstemming worden gewijzigd. Het is wel raadzaam om dat dan schriftelijk (door beiden ondertekend) vast te leggen. Wil een van de partijen daar niet aan meewerken, dan is wijziging alleen mogelijk via de rechter en gelden de eerder door mij genoemde voorwaarden.

• A

Bedankt allemaal, ik vrees dat er niets meer aan te doen is dan…ik heb veel dingen opgegeven omdat ik geen ‘gedoe’ wilde. Hij zou nu nooit het convenant meer willen openen. Omdat hij ook zijn eigendom NU wil beschermen. Had ik dat TOEN maar gedaan…maar ik wilde niet luisteren.

Gr. A