Ik vind dat hier echt wel een punt is hoor. Het is gewoon zo oneerlijk als de pest.
Wij hebben de zoon van mijn man op verzoek van de ex zelfs 6 maanden in huis gehad. Ze kon het niet meer aan zei ze. Na deze 6 maanden eiste ze haar kind via de rechter terug (wat ook gelukt is) en tevens eiste ze ook gewoon de alimentatie voor de maanden dat hij bij ons is geweest. Dit pikte we natuurlijk niet dus zijn een rechtzaak begonnen en hier kwam uit (na vele leugens van ex over de situatie) dat we gewoon deze 6 maanden de alimentatie moesten betalen!!!!
Hoe gek kan het gaan hier in Nederland. Als je je kind in huis neemt heb je als vader buiten de kosten voor het kind ook nog eens de alimentatiekosten die voor het kind bedoeld zijn maar naar de ex gaan. Je denkt voortaan wel 2 keer na voordat je aan een dergelijk verzoek tegemoet komt.
Wij zijn er financieel helemaal kapot door gemaakt. De 2 rechtzaken die we zelf hebben moeten betalen. De extra kosten van het kind dat bij ons woonde, de 6 maanden extra alimentatie…..
Alles heeft ervoor gezorgd dat we nu zwaar in de schulden zitten en dat alleen maar omdat we graag voor die jongen wilde zorgen en omdat we ex uit de sores wilde helpen….phoe phoe…Op dit moment ligt er beslag op ons huis en is er door de ex bij mijn man loonbeslag gelegd….en dat alles met de wet achter haar. Donder toch op!
Zo werkt het hier in Nederland en Vermeend heeft dus echt wel een punt.