Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

allementatieregels

• Anne-Mieke

Wettelijk is geregeld dat de alimentatie in zo'n periode gewoon doorbetaald moet worden (tenzij door de rechter anders is bepaald). Daarbij wordt er vanuit gegaan dat de kosten van de omgangsregeling (incl. de vakantieweken) zijn meegenomen bij de alimentatieberekening, wat overigens gebruikelijk is. Is dat echter niet het geval, dan kan met toestemming van de alimentatiegerechtigde het alimentatiebedrag eventueel (tijdelijk) verlaagd worden of zal je man naar de rechter moeten voor een alimentatieherberekening.

• astrid

Ik vind dat hier echt wel een punt is hoor. Het is gewoon zo oneerlijk als de pest.

Wij hebben de zoon van mijn man op verzoek van de ex zelfs 6 maanden in huis gehad. Ze kon het niet meer aan zei ze. Na deze 6 maanden eiste ze haar kind via de rechter terug (wat ook gelukt is) en tevens eiste ze ook gewoon de alimentatie voor de maanden dat hij bij ons is geweest. Dit pikte we natuurlijk niet dus zijn een rechtzaak begonnen en hier kwam uit (na vele leugens van ex over de situatie) dat we gewoon deze 6 maanden de alimentatie moesten betalen!!!!

Hoe gek kan het gaan hier in Nederland. Als je je kind in huis neemt heb je als vader buiten de kosten voor het kind ook nog eens de alimentatiekosten die voor het kind bedoeld zijn maar naar de ex gaan. Je denkt voortaan wel 2 keer na voordat je aan een dergelijk verzoek tegemoet komt.

Wij zijn er financieel helemaal kapot door gemaakt. De 2 rechtzaken die we zelf hebben moeten betalen. De extra kosten van het kind dat bij ons woonde, de 6 maanden extra alimentatie…..

Alles heeft ervoor gezorgd dat we nu zwaar in de schulden zitten en dat alleen maar omdat we graag voor die jongen wilde zorgen en omdat we ex uit de sores wilde helpen….phoe phoe…Op dit moment ligt er beslag op ons huis en is er door de ex bij mijn man loonbeslag gelegd….en dat alles met de wet achter haar. Donder toch op!

Zo werkt het hier in Nederland en Vermeend heeft dus echt wel een punt.

• Anja

Ik denk dat het verhaal van jou en Vermeend niet te vergelijken zijn..

als vooraf in de alimentatiebereking word meegenomen dat een X aantal weken het kind bij de andere ouder is, moet je je daarbij neerleggen.

In jouw geval was ik ook erg boos geweest, en hadden jullie meer dan recht op 6 maanden alimentatie, dit is inderdaad Nederland ten voeten uit…zo krom als de pest.

Maar je kan en mág niet zeggen dat je de volgende keer wel 2 keer nadenkt…dan zou je dat kind tekort doen, die heeft ook nergens om gevraagd…

Maar ik kan me je irritatie heel goed voorstellen…

• bam

hallo

ff vooropgesteld dat de vakantie van baisschool kinderen 6 weken duurt daarvan zijn de kids 3 weken bij de ene ouder en de andere 3 weken bij de andere ouder .

dan verandert er in principe toch helemaal niks aan de alimentatie .

of zie ik dat nou verkeert.

en wat betreft eten en spullen waar u het over heeft u kan ten eerste niet verwachten dat de moeder u het eten geeft voor de kinderen en ten tweede ik weet niet wat u onder spullen verstaat maar ik denk kleren en schoenen deze kan de moeder toch wat van meegeven voor haar kids zodat u er in elk geval een tijdje mee voort kunt wassen zou u toch wel een keer moeten in die 3 weken lijkt mij en dan kan het niet zo moeilijk zijn de kleren van de kids ff mee te wassen .

mvg bam

• vermeend

hallo alle mensen die reageren,

op een enkele na begrijpt eigenlijk niemand wat ik wilde weten.

de kinderen waar het over gaat zitten op het voortgezet onderwijs en het gaat mij er niet om dat ik ze eten enz moet geven en klding moet wassen want ze zijn meer dan welkom.

hetgeen waar mijn vraag over ging is , dat het mij gewoon verbaasd dat we EN allementatie voor die 2 weken betalen en zij dus niet en het geld in dr zak steekt.

een advokaat heeft inmiddels mijn vragen begrepen en beantwoord en ben ik het een en ander wijzer.

jammer dat zo'n forum als dit niet helemaal gezien en gebruikt wordt door sommigen als waar het, dacht ik , voor bedoeld is.

met vriendelijke groet,