Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

alimentatie

• Karin

In 1997 ben in gescheiden, de alimentatie die destijds berekend was voor onze twee kinderen was 1000,- (gulden) ik vond dit destijds te veel voor mijn ex en heb dit verlaagd naar 500,- gulden. Super stom natuurlijk nu, want onze kinderen hebben dus nu een probleem met het bepalen van de hoogte van de studie financiering. Onze dochter gaat nu studeren en nu weigert hij mee te betalen aan haar studie. We zijn nu elf jaar verder, hij verdient veel meer, betaald nog steeds 142,50 per kind en weigert ook de indexering jaarlijks te doen.

Ik wil graag de alimentatie aan laten passen zodat mijn dochter fatsoenlijk kan gaan studeren. Hoe regel ik dit?

• Hope

De enige mogelijkheid om dit “”af te dwingen“” is dat je naar een advocaat stapt.Karin schreef:

>

> In 1997 ben in gescheiden, de alimentatie die destijds

> berekend was voor onze twee kinderen was 1000,- (gulden) ik

> vond dit destijds te veel voor mijn ex en heb dit verlaagd

> naar 500,- gulden. Super stom natuurlijk nu, want onze

> kinderen hebben dus nu een probleem met het bepalen van de

> hoogte van de studie financiering. Onze dochter gaat nu

> studeren en nu weigert hij mee te betalen aan haar studie. We

> zijn nu elf jaar verder, hij verdient veel meer, betaald nog

> steeds 142,50 per kind en weigert ook de indexering jaarlijks

> te doen.

> Ik wil graag de alimentatie aan laten passen zodat mijn

> dochter fatsoenlijk kan gaan studeren. Hoe regel ik dit?

• johan

Hey Karin,

Belangrijk is of jij destijds de verlaging naar 500,- gulden hebt laten vastleggen.

Zo ja, dan kun je altijd overwegen herziening aan te vragen en zo nee, dan kun je het LBIO inschakelen.

Die kunnen ook het bedrag wat je niet hebt gekregen van de jaarlijkse indexering incasseren. (de kosten voor die procedure worden verhaald op je ex.)

Meebetalen aan de studie, naast de alimentatie kun je (als nergens aantoonbaar is dat hij daaraan zou bijdragen) mijnsinziens nooit verhalen op de ex. Immers het maandelijkse bedrag wat hij aan KA overmaakt is ‘All inclusieve’ :)

Met vriendelijke groet,

Johan