Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Video's over ruzie en huiselijk geweld

• bades

Kinderen kunnen geestelijk beschadigd raken door ruzies van hun ouders. Het is daarom in het belang van kinderen dat ouders geen ruzie met elkaar maken, zeker niet in het bijzijn van hun kinderen. Dat geldt ook na een scheiding. Stop daarom met ruzie maken als dat mogelijk is. Dat is vaak ook het beste voor jou en je partner of ex-partner.

Je ziet hier films over huiselijk geweld. Rechts naast het filmbeeld zie je nog meer films.

http://www.youtube.com/watch?v=Fsp8WJCMOgQ

http://www.youtube.com/watch?v=eh5fzzn_0NU

http://www.youtube.com/watch?v=oM-Wo4WuvDQ

• purk

Huiselijk geweld is hier nooit aan de orde. Ook een opvoedende tik op de billen is hier gelukkig nooit nodig.

Mijn man en ik hebben wel heel soms ruzie.

Ook waar de kinderen bij zijn. Dit gaat zonder schreeuwen, en dodelijke verwensingen, maar toch echt wel ruzie. Ook maken we het weer goed waar de kids bij zijn.

Gelukkig komt dit zelden voor, maar daarnaast denk ik dat het niet meteen fout is, wanneer kinderen zien dat pappa en mamma ruzie hebben.

Mijn ouders hadden nl nooit ruzie, echt nooit. Niet omdat de 1 de baas was, maar ze hebben gewoon nooit een reden gehad om ruzie te maken!

Ze zijn nu al zo'n 42 jaar samen, en nog steeds enorm gek op elkaar.

Mijn broer en ik hebben alletwee moeite gehad, toen we zelf een relatie aangingen.

Bij de eerste ruzie knapte er iets. Deze relatie ging uit, want die ruzie hoorde er niet te zijn.

Tuurlijk, met de jaren leer je dat een ruzie er bij hoort, maar dat heeft veel moeite gekost te accepteren!

Ik vind dat je bet mag “leren”om ruzie te maken, te voelen, en het weer uit te praten. Vooral dat een kind ziet dat je na een ruzie, nog net zoveel van elkaar houdt. Want mij heeft dat echt jaren gekost

• bades

Bedankt voor je antwoord. Veel mensen denken dat ruzies gezond en leerzaam zijn voor hun kinderen. Ook als het behoorlijk uit de hand loopt en hun kinderen beschadigt. Gelukkig gaat het bij jullie goed. Maar vraag toch eens hoe je kinderen de ruzies ervaren.

• purk

dat vraag ik ook, en we hebben het er daarna over.

Het moment van de ruzie vinden ze niet leuk.

darnaast is mijn zoon hooggevoelig, hij heeft liever dat er over bepaalde zaken gesproken wordt, ook al is het “ruzie”, als dat we net doen dat er niets aan de hand is.

Hij voelt alles, en wordt juist dan heel onzeker

• ano

Een relatie zonder “ruzie” is een relatie zonder gevoel. Sorry hoor maar ik geloof niet in een relatie zonder ruzie/woordenwisseling ( geen geweld uiteraard).

• henkie

“Een relatie zonder ”ruzie“ is een relatie zonder gevoel.”

Ach, ano …

Wat purk schrijft over haar ouders is exact van toepassing op mijn ouders die 56 jaar getrouwd zijn geweest.

Door de aard van het werk van mijn vader (boer) waren ze ook gedurende de werkdag altijd samen. Ze waren ongeveer 25 jaar getrouwd toen ze eens uitgingen met een grote groep. Ma nam deel aan het vrouwenprogramma en pa aan het mannenpogramma. Aan het eind van de dag voegden de groepen zich weer bij elkaar. UIt de ene groep maakte mijn moeder zich los en uit de andere mijn vader en ze vlogen elkaar - onder algemeen gelach - in de armen. Ze hadden elkaar tenslotte al 6 uur lang niet gezien!

Mijn part noem je het klef, maar “geen gevoel”?

• purk

idd, mijn ouders idem.

Mijn moeder zegt wel eens, die pa van jou is stront-eigenwijs.

Als ie zegt, “het gras is blauw” zeg ik maar “ja hoor, tis blauw vandaag”

ze zegt vervolgens, wie ben ik om te zeggen dat het groen is, als het in zijn beleving echt blauw is"

das toch mooi!

ze zijn net 3 weken wezen rondreizen door Noorwegen. Komen als een verliefd stel weer thuis! Kan er alleen maar jaloers op wezen! Heel erg dun bezaaid, dit soort relaties

• ano

Mijn ouders zijn 56 jaar getrouwd. Wat ik bedoel te zeggen is dat ruzies niet wil zeggen dat het geen goede relatie is. Of dat 1 van 2 alleen maar ja en amen durft te zeggen……………………