Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoe lang mag mijn ex in de woning blijven?

• Mr. B.

Even een vraag… Ben sinds begin vorig jaar uit huis gegaan omdat de situatie niet meer te houden was. Na lange tijd heeft mijn ex ex dan toch ingestemd met de scheiding. Zij woont, met onze twee kinderen nog steeds in de woning waar ik de hypotheeklasten voor betaal (overeengekomen met advocaten).

Mijn vraag is nu: hoe lang mag zij eigenlijk in die woning blijven zitten? Ze onderneemt namelijk helemaal geen stappen voor het vinden van andere woonruimte, komt niet in aanmerking voor urgentie (ze heeft een woning)

Ik zou hier graag van iemand een antwoord op krijgen, begin het na bijna twee jaar zat te worden om uit de koffer te leven bij vrienden en familie (heb geen bestedingsruimte om een eigen optrekje te huren)

• Danielle

Je wordt dus aan het lijntje gehouden. Tijd om actie te ondernemen en via je advocaat een ultimatum te gaan stellen zodat jezelf ook verder kunt. En de druk opvoeren om de scheiding rond te krijgen.

Om dat er verder waarschijnlijk geen termijn is voorgesteld kan je ex dus in de woning blijven tot dat er een uitspraak is met betrekking tot de echtscheiding en de boedel.

• Mr. B.

Dank je Danielle,

de scheiding is al meer dan een half jaar geleden uitgesproken… We staan binnenkort voor de rechter maar zou graag willen weten of ik kans maak om spoedig terug in mijn woning te mogen?

Het enige wat nog niet rond is is de allimentatie en het huis op mijn naam zetten ipv op beider naam. En die procedure kun je dus lang rekken in Nederland….

• Danielle

Hier nog een 2-tal links die misschien praktisch zijn….

http://www.alimentatie.nl/page?2,165

http://www.alimentatie.nl/page?2,331

Mijn man heeft tijdens zijn scheiding te horen gekregen dat zijn ex 6 maanden eiste om nog in de woning te mogen verblijven met de kids zonder enige betaling aan de hypotheek. Gelukkig hebben we hier verder niets tegenin hoeven te brengen om dat zijn ex vrij snel een woning kreeg aangeboden. Maar volgens mij kan er in Nederland idd lang gerekt worden in dit soort dingen.