Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Alimentatie indien vrouw meer verdient

• me

Hallo,

Ik zit dus midden in deze shit situatie dat een scheiding onvermijdelijk is. Eigenlijk diep triest dat het zover is gekomen en krijg je te maken met veel emotionele schade. Zeker omdat je de 50 bent gepasseerd en er kinderen mee gemoeid zijn. Tevens ben ik ervan overtuigd dat ik geen rol heb gehad in de scheiding en voel mij hier niet schuldig onder. Ik wil alles zo netjes mogelijk afhandelen maar als ik dan kijk naar de situatie na een scheiding vraag ik me wel af wat nu recht en krom is.

Na scheiding zal mijn vrouw meer verdienen dan ik (inkomsten werk plus eigen bedrijf) Als daar nog een bak allimentatie bij komt levenals een god in frankrijk. Daarbij komt nog dat de opbrengst na aflossing eb verdeling van het huis ook nie mis is (plus minus €200000 pp

Snapt iemand dit nu?

• henkie

Na scheiding zal mijn vrouw meer verdienen dan ik (inkomsten werk plus eigen bedrijf)

Logisch als zij een (betere?) baan heeft en ook nog een bedrijf.

Als daar nog een bak allimentatie bij komt

Wie krijgt dat?

U, neem ik aan, want uw vrouw verdient meer.

levenals een god in frankrijk.

Wie?

Daarbij komt nog dat de opbrengst na aflossing eb verdeling van het huis ook nie mis is (plus minus €200000 pp

Ieder de helft? Zo niet, waarom niet? Zo ja, wat is het probleem?

Boedelscheiding (vermogen) heeft overigens weinig te maken met alimentatie (inkomen).

Snapt iemand dit nu?

Het kan best zijn dat u een serieus probleem hebt en hier raad kan krijgen. Maar zo snap ik niet wat u niet snapt. Iets meer detail graag.

• yootje

Waarom zou je (ex)vrouw alimentatie krijgen is dat voor haar zelf of voor de kids?

Zijzelf zal geen alimenatie krijgen…en ja het is shit zo'n scheiding.En waarom heb jij geen schuld aan deze scheiding..twee kijf,twee schuld lijkt mij.

Maar ik wen je veel sterkte.

gr yootje

• Danielle

yootje schreef:

> twee kijf,twee schuld lijkt mij.

> gr yootje

Dat geldt niet voor iedere scheiding.

• .

mee eens Daniëlle, al heeft ieder mens fouten.

Zolang je van de ander houd tellen de foutjes minder zwaar, daar zit het verschil in.

• Erna

Zeker niet bij elke scheiding hebben 2 schuld!

• Willem

Hoezo alles over één kam scheren. Dit soort dooddoeners zijn vaak onzin en zeker niet altijd waar.

Voor wat betreft de alimentatie en de verdeling kan het natuurlijk veel geld gaan kosten maar is vrijwel altijd een eerlijke verdeling waarna een ieder in gelijke welstand achterblijft. En dat is het meest eerlijke. Ook al heeft één van de twee GEEN schuld. (dat kan heel goed)Erna schreef:

>

> Zeker niet bij elke scheiding hebben 2 schuld!

• Anja

>>>een eerlijke verdeling waarna een ieder in gelijke welstand achterblijft. En dat is het meest eerlijke.<<<

Helemaal mee eens…

Ik vind ook dat ik géén schuld heb aan mijn scheiding….maar toch vóel ik me schuldig om alimentatie te moeten gaan vragen…

Maar ik zie het nu ook zoals jij….en voel me er minder schuldig om zo….

Hij heeft het tenslotte aan zichzelf te danken…

• Danielle

Willem schreef:

>

> Voor wat betreft de alimentatie en de verdeling kan het

> natuurlijk veel geld gaan kosten maar is vrijwel altijd een

> eerlijke verdeling waarna een ieder in gelijke welstand

> achterblijft.

Dit is dus hier het geval niet geweest. Mevrouw bleef in het huis, kwam vervolgens heel snel in aanmerking voor een huurhuis, mocht grotendeels de hele inboedel behouden (inclusief de spullen die mijn man al in zijn bezit had vóór zijn trouwen met haar), ving vervolgens dik alimentatie, vangt een bijstandsuitkering, behield de kinderen en ga zo maar door.

Mijn man mocht de auto, caravan en 2 kastjes behouden, maar het liefst hadden zij en haar advocaat gezien dat mijn man dus de auto en caravan zou verkopen en daarmee de openstaande huwelijkse schulden (die hij sowieso volledig op zich nam) mee zou inlopen. Gelukkig trokken ze dit nog bijtijds in.

Mijn man en ik hebben een 3 jaar van plek naar plek gezworven om dat we niet in aanmerking kwamen voor een huurhuis. Niet om dat mijn man teveel verdiende, maar om dat er een restant schuld staat van de verkoop van het huis dat hij met z'n ex had (inclusief onterechte bkr registratie die niet terug te draaien is). Nee, het is iets dat officieel niet mag in dit fijne land, maar men doet het toch.

Dus beweer niet dat men na/tijdens een scheiding een eerlijke verdeling krijgt en ieder in gelijke welstand achterblijft, want dat is een belachelijke uitspraak.

• Anja

Als zij bijstand krijgt , houd ze niks over van de alimentatie hoor…dat word meteen ingevorderd door de sociale dienst…

en een bijstandsuitkering is geen vette pot…

dus grote kans dat jullie meer hadden/hebben dan zij

en als ik het goed gelezen heb (forgive me if i'm wrong) is ze ingeruild voor jou?

Ik zou ook pissed zijn…en pakken wat ik pakken kon