Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Convenant wel of niet

• Hope

We gaan als vrienden uit elkaar en het kan ons geen van beiden veel schelen wie welke spullen houdt.

Dan lijkt me een convenant niet zo zinvol of is het beter om dit wel te laten opmaken?

• Ad

Altijd convenant doen. Dan leg je vast hoe de schieding en boedelverdeling is afgesproken. Ook afspraken vastleggen m.b.t. al dan niet alimentatieplichting voor partner en of kinderen en een bezoekregeling.

• Hope

Hoi Ad,

Bedankt!

• Anne-Mieke

Bij een groot percentage partners die als vrienden uit elkaar zijn gegaan ontstaat later tóch onenigheid. Daarom alleen al is het raadzaam om gemaakte afspraken vast te leggen in een convenant.

• Hope

Ja dat is wel vaak gebleken.

Kan het me alleen erg moeilijk voorstellen dat wij hier onenigheid over zouden krijgen.

• johan

Hoi Hope,

Tsja, het hangt natuurlijk ook mede af van de situatie…

Maar net als Ad en Anne-Mieke denk ik dat het altijd verstandig is.

Zou het niet zo zijn dat mensen die geen convenant opstellen dat doen omdat ze verwachten dat er achteraf geen onenigheid ontstaat?

En achteraf, als er toch heibel in de tent is, spijt hebben dat ze het niet hebben gedaan? Voorkomen is beter als genezen…

Ik heb een beetje het gevoel dat je vraagt naar de bekende weg. ;)

Met vriendelijke groet,

Johan

• Hope

Ja wellicht. Wat dat betreft komen er allemaal van dit soort vragen op ons af.

Bovendien zijn 2 van de 3 kinderen volwassen dus dat maakt ook dat ik twijfel.

Ik ga weleens informeren wát er allemaal opgenomen wordt in het convenant.