Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zorg voor de kinderen

• job

de kinderen verblijven wekelijks bij de moeder en 1x in de 14 dagen zijn ze een weekend bij mij. Nu gaat de moeder een week zonder de kinderen met vakantie. ZOnder overleg worden ze ondergebracht bij haar ouders en wordt ik hierin gepasseerd. Ik heb dit al eens bij haar aangekaart maar heeft niets geholpen. Mijn vraag is dan ook: kan ik hierin stappen ondernemen. Graag ontvang ik advies hierover

• Anne-Mieke

Als overleg daarover met je ex niet mogelijk is, dan wordt het lastig. Als je n.l. meer omgang wil hebben dan wat in de omgangsregeling is vastgelegd en je ex wil daar niet vrijwillig aan meewerken, dan zul je dat via de rechter moeten zien te krijgen. Een veel voorkomende omgangsregeling is b.v. één weekend per veertien dagen en de helft van alle schoolvakanties, daar zou je dus voor kunnen gaan.

Maar hoe triest ik het ook voor je vind, voor de kinderen is het vast leuk om een weekje bij hun opa en oma te logeren. Wat ik bedoel te zeggen is dat je moet proberen er het positieve voor je kinderen in te zien.