Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vader komt langs in weekend moeder

• Mammaloes

Goedemiddag,

Ik zit met het volgende probleem, of eerder gezegd: mijn kinderen.

Ik heb twee kinderen die beiden sporten, en er is de gebruikelijke omgangsregeling, eens in de veertien dagen een weekend naar hun vader.

Mijn kinderen doen aan sport, ze hebben hun wedstrijden ieder weekend.

Mijn ex en ik gaan niet goed met elkaar om, er is vrijwel geen contact.

Hij heeft zich een periode agressief naar mij gedragen, en daarop ben ik mij terug gaan trekken, waar geen contact nodig is, zoek ik het niet op.

Ik ben angstig voor hem, wanneer ik weet dat hij in de buurt is b.v. bij het halen en brengen van de kinderen, blijf ik op de achtergrond, of ik zorg dat ik niet thuis ben.

Ik zal het ook niet in mijn hoofd halen om naar wedstrijden van de kinderen te gaan kijken wanneer ze bij hem zijn. Ik voel me niet op mijn gemak, ik weet dat hij mij alleen maar kwaad aankijkt, de sfeer is gespannen.

Met name de kinderen wil ik hier niet mee confronteren.

Aan de andere kant komt het steeds vaker voor dat wanneer het ‘mijn’ weekenden zijn, hij wel naar het veld of de kantine komt. Ik zie dat de kinderen schrikken en ze zeggen dan achteraf: gelukkig ging het goed hé mam?

Dat komt dan omdat ik ervoor zorg ver uit zijn buurt te blijven.

Soms gaat het zover dat ik niet eens langs hem wil lopen om een kop koffie te halen of naar de wc te gaan.

Maar, ik vind dat nog het minste probleem omdat dat mijn probleem is.

Wat zijn de mogelijkheden in dit geval?

Ik kan hem niet vragen weg te blijven in de weekenden dat de kinderen niet bij hem verblijven. Hij zal zeggen dat hij recht heeft om als vader zijn kinderen te zien sporten.

Aan de andere kant, er is toch een omgangsregeling waarmee hij akkoord is gegaan? Bovendien gaan de kinderen tussendoor genoeg naar hun vader toe als daar een aanleiding voor is - verjaardag of feest in zijn familie - of als ze daar gewoon zin in hebben. Ik heb daar geen enkele moeite mee.

Wie weet wat te doen?

• .

Misschien toch zeggen dat je dat niet fijn vind?

Ik snap het wel, je gunt je kind een pa, maar jij dan???

Jij bent bang, heel bang denk ik.

Sterkte, ik ben maar een leek en weet dus niks.