Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kosten scheiding

• Simon

Tot op dit moment gaat de scheiding nog soepel. We hebben een convenant opgesteld waarin beide partijen zich kunnen vinden. Ze stelt zich soepel op en maakt geen aanspraak op de pensioenrechten , het huis wat overigens geheel onder de hypotheek zit blijf ik bewonen. De kosten van de gezamelijke advocaat zijn 750 euro. Bij mij is de emotionele schade veel groter, die zou ik graag inruilen tegen het financiele ongemak! Mijn vrouw heeft na 19 jaar plotsklaps een eind gemaakt aan een naar mijn mening en gevoel gelukkig huwelijk. Ze vond dat we uit elkaar gegroeid waren en wilde er ook niet meer voor vechten. Nu 3 maanden later blijkt ze een ander te hebben! Ik zit helemaal kapot!

• evita

zorg ook dat je het nabestaande pensioen geregeld hebt. Informeer dit bij je verzekering. En zoek hulp om dit rouwproces waar je doorheen gaat een plek te geven.

sterkte!!

• .

Ik ken het, “manlief” vond ook een ander schatje en vond dat we als broer en zus leven.

en ja, een scheiding doet veel met je

Wij leken alles ook goed geregelt te hebben maar hij betaalt nu al niet, hij had het ff niet enz enz

We zijn nog niet officieel gescheiden, vandaag 13 jaar getrouwd:?.

Ik weet ook niet of ik er goed aan doe de scheiding officieel af te wachten of nu al aan de bel te trekken.

m.a.w. let op het kan alsnog helemaal anders lopen.

wat wilde je eigenlijk weten over de kosten van de scheiding?

• Marian

Wij hadden een mediator,zijn er 2 x geweest,convenant opgesteld en mijn ex was 2900 euro armer!!

• .

oeps, ik 94 euro, voor de rest krijg ik rechtsbijstand oid.

Wat een geld zeg!

• Simon

Karin,

bedankt voor je ractie, ondanks het feit dat ik er mijn vrouw niet mee terug krijg, heb ik er toch steun aan. Mijn grootste pijn zit hem in het feit dat we nog gewoon man en vrouw waren en ik nog nergens van af wist, en zij al 8 maanden bezig was een ander leven op te bouwen. Wij leefden niet echt als broer en zus al kijk ik niet terug op een passievolle tijd, ik dacht dat het een dipje was die we allemaal wel eens kennen. En maar steeds zeggen hoeveel ze van me hield!

Mijn vraag m.b.t. de kosten was eigenlijk meer bedoeld in de richting van het verkrijgen van het huis, moet ik nog rekening houden met onverwachte belasting- perikelen? Moet ik, ondanks het feit dat we zijn overeengekomen dat er geen overwaarde is toch het huis laten taxeren? Met het moglijke gevolg dat ik alsnog moet uitkopen of dat zij mij moet gaan betalen? Beiden hebben we op dit moment geen financiele reserves!

karin R schreef:

>

> Ik ken het, “manlief” vond ook een ander schatje en vond dat

> we als broer en zus leven.

> en ja, een scheiding doet veel met je

> Wij leken alles ook goed geregelt te hebben maar hij betaalt

> nu al niet, hij had het ff niet enz enz

> We zijn nog niet officieel gescheiden, vandaag 13 jaar

> getrouwd:?.

> Ik weet ook niet of ik er goed aan doe de scheiding officieel

> af te wachten of nu al aan de bel te trekken.

> m.a.w. let op het kan alsnog helemaal anders lopen.

>

> wat wilde je eigenlijk weten over de kosten van de scheiding?

• Simon

Dank je voor je reactie Evita, ik ben al met een psycholoog aan de gang en maak van mijn hart geen moordkuil. Ik blijf echter nog steeds met een enorme kater zitten omdat ik niet het gevoel heb dat ik de mogelijkheid heb gekregen om er nog voor te vechten! Zij was er klaar mee! Ik begrijp nu overigens hoe ze dat bedoelde, ze had nieuwe schoenen!evita schreef: Dat van het nabestaandenpensien begrijp ik niet zo, is dat niet hetzelfde dan wat er in het convenant wordt genoemd?

>

> zorg ook dat je het nabestaande pensioen geregeld hebt.

> Informeer dit bij je verzekering. En zoek hulp om dit

> rouwproces waar je doorheen gaat een plek te geven.

>

> sterkte!!

• Simon

Daar waren wij ook bang voor daarom hebben we in dit geval wel gepraat met elkaar (te laat voor onze relatie naar mijn mening , maar dat valt nooit meer te herstellen!)

Marian schreef:

>

> Wij hadden een mediator,zijn er 2 x geweest,convenant

> opgesteld en mijn ex was 2900 euro armer!!

• .

Sorry, ik heb daar geen verstand van.

Heel veel sterkte.

• Simon

Bedankt voor het meedenken en je steun Karin! Jij ook veel sterkte en wijsheid!karin R schreef:

>

> Sorry, ik heb daar geen verstand van.

> Heel veel sterkte.