Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

korten op partnerallimentatie?

• Jolanda

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem: Mijn partner betaald partnerallimentatie.

We hebben 2 kinderen, daarvoor betaald hij geen allimentatie omdat daarvoor niet voldoende draagkracht is en ik dat ook niet fair zou vinden.

Nu ga ik in december samenwonen. om het voor de kinderen rustiger en gestructureerder te laten verlopen gaan zij de eerste drie weken van december naar hem en zijn vriendin. Nu wil hij maar 40% van het allimentatie bedrag betalen voor die maand omdat hij, zoals hij zegt de kinderen een aantal weken heeft. dat vind ik niet eerlijk omdat ik wel gewoon alle vaste lasten door moet betalen zoals verzekeringen en kleding ed.

Mijn vraag is dus: heeft hij het recht om dit te doen???

• anne

als je gaat samenwon heb je geen recht meer op pa, je mag blij zijn met die 40%

• Phoebe

Wat ik eerlijk gezegd niet begrijp is dat je wel PA ontvangt en geen KA.

Als je daar ooit eerder van afgezien hebt, lijkt het mij, dat je geen poot hebt om op te staan.

Zoals in de vorige reactie vermeld is het afhankelijk van het inkomen van je nieuwe partner of je uberhaupt nog PA ontvangt. Waarschijnlijk niet!

Misschien moet je eens met je advocaaat gaan praten of je nu geen recht hebt op KA.

• TopCat

Wellicht ligt het aan mij, maar ik kan er geen touw aan vast knopen.

U schrijft over “hij” en “hem” en “partner”…

Kunt u even uit de doeken doen wie wie is?

T.C.

• eric

veel gescheiden ouders spreken alleen partneralimentatie af ( en bedoelen hier ka mee…………)

zo is alles lekker aftrekbaar voor de betalende ex, ipv de beperkte aftrekbaarheid van ka………..

erg slim van de betalende ex en heel dom van de ontvangende ex, want als je gaat samenwonen vervalt je pa……….

veel succes.

• TopCat

eric schreef:

>

>

>

> erg slim van de betalende ex en heel dom van de ontvangende

> ex, want als je gaat samenwonen vervalt je pa……….

>

> veel succes.

Bovendien moet de ontvangende ex de alimentatie opgeven als inkomen en is derhalve 100% belast.

T.C.

• Anne-Mieke

Als je gaat samenwonen vervalt sowieso je recht op partneralimentatie. Wel kun je dan alsnog kinderalimentatie eisen. Wil je ex die niet vrijwillig betalen, dan moet je via een advocaat een verzoek tot vaststelling van de kinderalimentatie bij de rechtbank indienen.