Na vele pogingen en ploeteren, is bij mij de koek op en heb ik geen vertrouwen meer in mn huwelijk. NIet omdat m'n man zo'n rotzak zou zijn of dat er een ander in t spel is, sterker nog, we houden nog van elkaar. Maar ik kan niet meer met hem samen leven, we zijn te erg uit elkaar gegroeid en hebben te andere verwachtingen en instellingen. Het broer en zus verhaal zeg maar…
Tja en dan…
Omdat m'n man momenteel erg depressief is en totaal niet helder meer kan denken, hebben we besloten op dit moment nog niks officieels te regelen, dat zou hij ook niet aan kunnen en ik heb geen haast. Maar wat moeten we dan wel regelen en hoe pakken we dit aan.
Hij woont op dit moment in een stacaravan, maar zodra het winter wordt moet hij daar weg, want dan wordt de waterleiding afgesloten. Dus over een paar weken komt hij weer naar huis en tegen die tijd wil ik iets anders gevonden hebben.
We hebben een dochter van een jaar en ik ben thuisblijfmama. Ik zorg dus fulltime voor onze dochter en wil dat ook blijven doen, ik wil niet dat ze naar een creche ofzo moet.
Euh, tis een beetje een warrig verhaal geloof ik, sorry.
Wat is nou m'n vraag?
Oja…..kan dit zo? Kunnen we gewoon uit mekaar gaan zonder te scheiden? Of moeten we dan ‘scheiden van tafel en bed’. Ik meen ergens iets gelezen te hebben over de verplichting om samen te wonen, of is dat achterhaald?
En kunnen we gewoon alles laten lopen zoals het nu is, gewoon gezamelijke rekeningen etc, zonder fiscale/juridische rompslomp?
En is er toevallig iemand die ervaring heeft met een dergelijke situatie?
Ik wil gewoon alles zo goed mogelijk regelen, voor beide partijen én voor m'n dochter. We geven om elkaar en willen mekaar niet nog meer pijn doen. De kleine gaat straks met mij mee, maar ik zal haar nooit bij hem weghouden. Ook als we echt gaan scheiden, wil ik een hele flexibele regeling. Ik neem dus ook aan dat we het tegen die tijd met een mediator afkunnen.
Is het zinvol om nu al een advocaat/mediator te raadplegen?
Ik hoop dat iemand er nog wat van kan brouwen, het is een heel onsamenhangend verhaal geworden zie ik, sorry, ik probeer zakelijk en nuchter te blijven, maar de emoties kan ik niet uitzetten.
Groeten
Jolanda