Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Keuze kind voor 12e jaar

• Erik

Mijn ex-partner en ik ‘liggen in scheiding’. Mijn zoon van 11 wil graag bij mij wonen.

Volgens mij kan hij ‘kiezen’ vanaf zijn 12e jaar. Hij zit het echter helemaal niet zitten om bij zijn moeder te gaan wonen. Kan hij bij de rechtbank nu al zijn keuze/voorkeur aangeven en wordt dit in behandeling genomen.

Dank voor jullie tijd.

Erik

• .

volgens mij, maar hou me ten goede kan hij een verzoek indienen en zal de rechter hem horen en naar aanleiding daarvan een uitspraak doen.

kids op die leeftijd zijn natuurlijk beïnvloedbaar en ik denk maar zo dat ook daar naar gekeken zal worden?

Succes iig

• Danielle

11 jaar is meestal een leeftijd waarop rechters het kind zeker horen en als het kind duidelijk aan geeft dat hij bij papa wil wonen dan zal een rechter daar zeker naar luisteren. Helemaal de 12de verjaardag er gauw aan komt.

Succes en ik hoop van harte dat je zoon bij jou mag wonen zoals jullie kennelijk beiden willen ;-)