Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Help ik wil scheiden

• Woppie

Graag jullie advies. Ik wil al jaren scheiden maar mijn partner niet. Deze wil er niets van weten. Niets van horen. Niets van zien. Wil geen omgangsregeling met de kinderen treffen en het huis niet uit. Ik wil graag alles in goed overleg regelen en niet alleen voor de kinderen maar ook voor de partner. Partner staat niet open voor mediation. Partner wil alleen maar dat ik niet wegga. Een advocaat gaat me teveel kosten en dat heb ik niet. Wat moet ik doen?

• TopCat

Aangezien er kinderen “in het spel” zijn, heb je zowiezo een advocaat nodig.

Echtscheiding waarbij minderjarige kinderen in het geding zijn, moeten via de rechtbank.

Een ander traject is er niet.

2e optie is: ….. blijven.

T.C.

• Simon

Wat is de reden dat je wilt scheiden? Breng die reden duidelijk naar voren dan zal je man ook kunnen beoordelen of hij nog wel met jou verder wil! Het lijkt er nu op dat hij je alleen maar dwars wil zitten! Als je zijn vertrouwen beschaamd hebt kan ik me dat nog voorstellen ook! Al is het een beetje kinderachtig, ik weet hoe het voelt om bedrogen te worden en dan geconfronteerd te worden met een vrouw die plotsklaps met een scheidingsverzoek komt! Als man voelde ik me gedumpt en waardeloos. Zonder echte communicatie wordt je gewoon maar bij het vuil gezet! Ik zeg het, dan kan ik me voorstellen dat een man dwars gaat liggen alleen maar om je dwars te zitten. Het is alleen maar uitstel van executie maar het voelt wel even lekker!Woppie schreef:

>

> Graag jullie advies. Ik wil al jaren scheiden maar mijn

> partner niet. Deze wil er niets van weten. Niets van horen.

> Niets van zien. Wil geen omgangsregeling met de kinderen

> treffen en het huis niet uit. Ik wil graag alles in goed

> overleg regelen en niet alleen voor de kinderen maar ook voor

> de partner. Partner staat niet open voor mediation. Partner

> wil alleen maar dat ik niet wegga. Een advocaat gaat me

> teveel kosten en dat heb ik niet. Wat moet ik doen?

• jans

ga lekker vreemd en leef als vrijgezel

moet je eens zien hoe snel hij weg is

• leila

ben je een hij of een zij???????????

• jans

een zij. nog steeds gelukkig

• Anja

en blind , want het was niet voor jou bedoeld…

• Willem

Het is niet zo dat beide het eens hoeven te zijn met een scheiding. Ga eens met een advocaat praten of een mediator. Als je kunt aantonen dat je het niet kunt betalen, dan ontvang je steun en zijn de kosten beperkt.

Scheiden is altijd mogelijk.

• henkie

Woppe schreef:

Graag jullie advies. Ik wil al jaren scheiden maar mijn partner niet. Deze wil er niets van weten. Niets van horen. Niets van zien.

Gedwongen huwelijken horen in Nederland niet voor te komen. Jouw partner kan je niet dwingen getrouwd te blijven.

Een advocaat gaat me teveel kosten en dat heb ik niet. Wat moet ik doen?

Kiezen: bij elkaar blijven, of toch scheiden.

In dat laatste geval ontkom je er niet aan naar een advocaat te stappen. Voor niets gaat de zon op.

En misschien heb je recht op gefinancierde rechtshulp.

• Mariet

Hoe kom je daar achter of je er recht op hebt??

Ik heb dit weekeinde na jarenlang gemodder ook besloten dat ik het nu helemaal met hem heb gehad. Ik ben klaar met die vent om allerlei redenen. Bij ons is overspel niet in het geding slechts een systematisch kapot maken van alles wat mij dierbaar is. Ook de kinderen ontkomen hier niet aan en sluipen als spookjes door het huis om papa maar niet voor de voeten te lopen. Hij heeft de verjaardag van mijn jongste verknald en de maat is vol.

Ik zit met mijn handen in mijn haar want er komt ineens heel veel op me af, van zien het huis te verkopen tot woonruimte zoeken (wat heel moeilijk is) etc. etc.

We staan momenteel op non-communicatie dus ik kan hem ook nog niet eens vertellen dat de maat vol is.En ik kan niet weg, want waar moet ik heen met de kinderen en de dieren? Geen haar op mijn hoofd die er over piekert om mijn beesten achter te laten bij die dweil, die mijn leven bezig is grondig te verzieken.

Sorry, beetje emotioneel berichtje maar ik weet niet wat te doen.