Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Help ik wil scheiden

• Anja

ik heb je een PB gestuurd op je hyves

• TopCat

Mariet schreef:

>

> Hoe kom je daar achter of je er recht op hebt??

Als u wilt scheiden ontkomt u niet aan een advocaat.

Dus u zult er toch een moeten gaan zoeken. Een eerste gesprek is vaak gratis. Vraag dit wel even vooraf. De advocaat kan u dan ook vertellen of u recht heeft op gefinancierde rechtshulp. (toevoeging) en zal die toevoeging ook aanvragen. U bent dan alleen een eigen bijdrage verschuldigd.

Als u besluit om de scheiding door te zetten, kan de advocaat voorlopige voorzieningen aanvragen bij de rechtbank. Aangezien u belast bent met de verzorging van de kinderen zal de rechter de woning voorlopig aan u toewijzen en dient uw man andere woonruimte te zoeken. Dit kan binnen een week geregeld zijn.

T.C.

• Erik

Voor een nieuw programma Uit Elkaar voor de EO zijn wij op zoek naar mediators en koppels. Uit elkaar laat zien wat er gebeurt als een scheiding zich voordoet: vaak een groot keerpunt in het leven. We volgen stellen die worden begeleid door een mediator.

Vragen die de uitgangspunten van het programma vormen

Hoe kwam het zo ver? Was men zich bewust van de zwakke plekken in de relatie? Hoe gaan ze om met het verdriet, de pijn en de eventuele twijfel? Maar vooral, welke keuzes worden er nu gemaakt? Hoe reageren vrienden en familie? Wat doet een mediator?

We willen een zo compleet mogelijk beeld geven. Niet alleen voor degenen die uit elkaar gaan is dit een pijnlijke en verdrietige periode. Ook voor vrienden en familie en eventuele kinderen heeft de scheiding grote impact. Denk bijvoorbeeld aan opa’s en oma’s die wellicht door de scheiding hun kleinkinderen minder kunnen zien. Of vrienden die na de scheiding opeens de ex-partner niet meer zien terwijl daar wel door de jaren heen ook een vriendschap mee is opgebouwd. Daarom zouden we hen ook graag aan het woord laten, om ook die kant te belichten.

Mediation als rode draad

Om te laten zien wat de positieve invloed van een mediator kan zijn, zouden we ook graag delen van de mediation-gesprekken opnemen. Mocht dit als te privé worden beschouwd, dan houden we het bij interviews.

Overigens zijn wij niet op zoek naar de ‘ideale’ scheiding. Wij willen een zo realistisch mogelijk beeld geven. Daarom geven wij ook geen commentaar, trekken geen partij en oordelen wij niet.

Doel

We hopen dat deze verhalen en standpunten bij de kijker tot reflectie leidt op de eigen relatie of huwelijk. Zijn er aandachtspunten? Is er groei mogelijk? In sommige gevallen kan het besef optreden dat het makkelijk oordelen is over een situatie waar je zelf niet in zit en waarvan je de inn’s & out’s niet kent. Ook kunnen mensen op ideeën worden gebracht. Bijvoorbeeld dat scheiden onder begeleiding van een mediator meer kans heeft om het huwelijk ondanks alles positief te beëindigen.

Medewerking

Voor degenen die uit elkaar gaan is de beslissing om mee te werken niet zomaar genomen, daar zijn wij ons terdege van bewust. We zullen dan ook uitgebreide voorgesprekken houden, zodat men precies weet wat men kan verwachten.

Er worden vier afleveringen van 25 minuten gemaakt. Elke aflevering volgt een mediator en een koppel.

Als u een idee wilt krijgen van de programma’s die wij maken, kijk dan op www.dehaaien.com. Reacties graag naar: caroline@dehaaien.com

• breeschooten

Hallo Woppie,

waarom vraag je de scheiding dan niet gewoon aan met een advokaat ven onvermogen? ik dacht dat dat mogelijk was.

waar maakt je echtgenoot het je moeilijk mee?

• yootje

Waarom dateert deze pb uit 2008??? .

yootje

• Wilhelmina vd Hey

Mijn man is manisch depressief, iets waar ik niet meer mee om kan gaan na 23 jaar huwelijk.

Onze 4 kinderen heeft hij altijd geslagen vanaf jongs af aan, nu ik 50 ben geworden en eindelijk besef dat ik niet meer verder kan leven met deze man , ben ik zoekende wat ik moet doen, hoe ik stappen moet ondernemen.

Het ene moment is hij aanspreekbaar , op een ander moment krijgt hij een enorme driftbui en

zie ik dat ik uit de buurt blijf, mijn zoon van 18 , van 2 meter 7 , heeft hem laatst terug gepakt, dit had hij veel eerder

moeten doen, dat was beter geweest.

Vroeger is hij seksueel misbruikt bij de Katholieke kerk, of dit met zijn gedrag te maken kan hebben weet ik niet,

hij vertikt het om hulp te zoeken.

Zijn familie stookt al jaren in ons huwelijk, zijn zus (een geleerde denk ze zelf) mag erg graag stoken en ook zijn

broers en andere zussen houden van stoken. Daar komt bij dat hij zich al jaren bezig houdt met geheimzinnige praktijken,

In 1992 heeft hij mij bedonderd en belde hij voor een totaal van 700 gulden met seks lijnen, mijn ouders hebben dit toen betaald, omdat we zelf nooit eens genoeg geld hebben, ook iets wat me vreselijk dwars zit. Als hij uit gaat is het alleen, uit eten is niet aan mij besteed zegt hij, liever gaat hij stappen met collega's of zijn broer.

In onze bankzaken heb ik geen inzicht- mogelijkheid, hij regelt alles en doet zelfs de boodschappen, want zegt hij; dan wordt er geen onzin gekocht. …hiermee leef ik dus al 23 jaar. Iedere dag een heerlijke maaltijd op tafel, slapen doen we al lang apart, ik kan hem niet meer uitstaan.

Einde bericht!

• Frans

Beste Wilhelmina,

Het is me opgevallen dat U reageert op een post van nagenoeg 2 jaar oud.

Wellicht is het een idee dat U een nieuw topic plaatst ipv voort te borduren op een oud topic.

Hoe U een nieuw topic kunt openen is kinderlijk eenvoudig, door simpelweg op nieuw bericht te drukken in de discussielijst.

Kleine PS.. wees voorzichtig met het noemen van Uw volledige voor- en achternaam.

Succes en sterkte.

• ad

Heel heel veel sterkte, en kom voor je zelf op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!