Hai,
Even wat ervaring van hier wat ik graag aan je wil melden.
Ik ben dus een ex die niet geheel tegen co-ouderschap stond. Zowel zoon als vader wilde dit, en we hebben en jaar ge-co-ouderd.
Ik had van begin af aan al mijn bedenkingen, maar ik wil mijn zoontje nooit het gevoel geven dat ik hem iets heb onthouden!
En ook vind ik dat de vader (als hij zijn verantwoordelijkheden kent en neemt) net zo veel “recht”heeft op zijn kind, als de moeder.
Echter, na een jaar hebben we de beslissing genomen om het weer terug te draaien.
Hij woont nu weer bij mij, om het weekend bij zijn vader, en verders spreken ze wel eens af, samen golfen, naar de film, mee op vakantie oid.
Mijn zoontje (net 8 geworden) kon het niet aan. Twee “huizen”, steeds de knop om.
Hoe goed je ook probeert om op “1 lijn”te zitten, in twee gezinnen gebeuren de dingen toch verschillend.
Bas (onze zoon) werd er heel onzeker van, wist niets meer te plannen, omdat ie niet wist of hij dan bij pappa of mamma was. Op donderdag begon hij al te stressen dat hij de volgende dag weer een week weg moest, en als hij de week erop weer terug kwam, had hij een dag of twee nodig om weer “bij te draaien”.
Voor onze zoon was het veel te verwarrend. Zou er dus heel goed over nadenken