Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vergeten kosten bekend na convenant

• Simon

Ik realiseer mijk dat er nog kosten zijn die mogelijk straks na de scheiding pas gedeclareerd gaan worden door de eisers waarvoor wij beiden nog aansprakelijk zijn. Zo loopt er nog een bezwaarschrift bij de belastingdienst tegen een aanslag over 2007 (die zou kunnen leiden tot een betaling) en een kostenpost m.b.t. de notariskosten voor het afhandelen van een erfpachtskwestie uit 2004. Deze zaken zijn niet specifiek benoemd in het convenant omdat ze pas bekend worden nadat het convenant is afgesloten. Ben ik nu alleen verantwoordelijk voor deze kosten? Het convenant is overigens nog niet officieel bekrachtigd door de rechter. Er is ook nog een positief saldo m.b.t. de afkoopsom levensverzekering waar we beiden recht op hebben. Het zou vreemd zijn als ze wel recht heeft op het 1 maar niet aansprakelijk is voor het ander? Wie heeft hier ervaring mee?

• Willem

Simon,

Ik weet het niet zeker maar weet wel wat er bij mij “standaard” in het convenant staat. Alle kosten/schulden/bezittingen voor de dd. xx.xx.xxxx. zijn voor beide partijen en alle kosten/opbrengsten na die datum zijn voor eigen rekening.

Dat zou inhouden dat de eventuele kosten uit de voorgaande periode voor beide zal zijn.