Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat kost een echtscheiding

• Jolanda

Nood breekt wetten, dus als er om wat voor reden dan ook, straks geen inkomen is, ga ik gewoon fulltime werken, zoals iedereen dat zal moeten. Ben echt niet te beroerd om de handen uit de mouwen te steken hoor. Maar zolang het niet ‘hoeft’, zorg ik liever zelf voor mn kleintje. Snap je?

En ja, man heeft ‘dijk van een baan’ en na aftrek van alle lasten blijft er nog genoeg over nu. We hebben ook een redelijke spaarrekening (geen tonnen ofzo hoor), dus daar kan ik ook nog een beroep op doen, als het moet. Oke, met een paar jaar is die wel leeg, maar het is een begin.

Misschien stom, maar geld is voor mij niet zo'n issue. Klinkt raar, aangezien dit bericht over geld gaat ;-)

Maar ik heb jaren op bijstandsnivo geleefd en hecht totaal geen waarde aan status, luze of materiele luxe. Ik ben al lang blij als ik straks met mn meisje op een leuk flatje kan wonen en gewoon goed voor haar kan zorgen. Hij blijft in ons mooie huis wonen, want ik kan de hypotheek uiteraard niet dragen. Hij mag zn mooie auto en zn mooie spullen houden hoor, daar geef ik niks om. Ik wil gewoon een normaal, redelijk leven hebben.

Of ben ik nou erg naief? ;-)

• Mar

Niet naïef, maar naar mijn idee wel veel te lief en ik hoop dat jouw a.s. ex hier geen ‘misbruik’ van gaat maken

• tanja

Die bijdrage betaal je zelf. En de advocaat krijgt betaald via de Orde van Advocaten. En waar die het weer vandaan halen? Het is gesubsidieerde bijstand, zal dus wel uit een overheidspotje komen.

Mijn vriend (inmiddels ex) heeft destijds ook een toevoeging gekregen: Er werd gekeken naar zijn inkomen van 2 jaar ervoor (peiljaar). Hij werd gerekend als alleenstaande, omdat op het moment dat hij de hulp nodig had, hij alleenstaand was. Er werd dus geen rekening gehouden met het gezinsinkomen. Dus het lijkt me dat dat voor jou ook geldt; dat er alleen naar je eigen inkomsten wordt gekeken. En aangezien je geen inkomsten hebt, is er een zeer lage eigen bijdrage van rond de 100 euro ofzo.

Kijk eens op de website van de orde van Advocaten en zoek een advocaat bij jou in de buurt die een gratis kennnismakingsgesprek heeft. Hier kun je alvast wat informatie inwinnen.

Succes

• Qury

Hallo Jolanda,

Je zou voor informatie ook een op www.scheidingsmakelaar.com kunnen kijken of contact met hen opnemen.

Sterkte,

Qury

• Wat kost een echtscheiding?

Hoi

Bedankt voor je reactie. Met scheidingsmakelaar had ik al contact gehad, zij noemde het bedrag van 3000 euro.

• Lies

Check ook de wat kleinere scheidingsadvieskantoren, bijv. www.scheidingsvisie.nl (zit bij mij in de buurt van Den Bosch)

Wat kost een echtscheiding? schreef:

>

> Hoi

>

> Bedankt voor je reactie. Met scheidingsmakelaar had ik al

> contact gehad, zij noemde het bedrag van 3000 euro.

• Sjaak

Wat kost een echtscheiding? Over het algemeen worden er te hoge kosten in rekening gebracht. Bms-Advies in Zaanstad kan een scheiding regelen nog onder de 2.000,– euro. En de kwaliteit van de adviezen zijn hoog.

Groet,

Sjaak

• lucie

Hallo wij zijn bijna gescheiden het ligt nu bij de rechtbank. Wij hebben een scheidingbemiddelaar ingeschakelt en zijn bijna 4000 euro kwijt, zorg er voor dat je een goed scheidingsconvenant hebt dat sluit al veel problemen voor de toekomst uit.

• Mar

Jolanda heeft dit bericht al een jaar geleden geschreven, dus het is te hopen dat zij inmiddels al weet wat dit haar gekost heeft.