Nood breekt wetten, dus als er om wat voor reden dan ook, straks geen inkomen is, ga ik gewoon fulltime werken, zoals iedereen dat zal moeten. Ben echt niet te beroerd om de handen uit de mouwen te steken hoor. Maar zolang het niet ‘hoeft’, zorg ik liever zelf voor mn kleintje. Snap je?
En ja, man heeft ‘dijk van een baan’ en na aftrek van alle lasten blijft er nog genoeg over nu. We hebben ook een redelijke spaarrekening (geen tonnen ofzo hoor), dus daar kan ik ook nog een beroep op doen, als het moet. Oke, met een paar jaar is die wel leeg, maar het is een begin.
Misschien stom, maar geld is voor mij niet zo'n issue. Klinkt raar, aangezien dit bericht over geld gaat ;-)
Maar ik heb jaren op bijstandsnivo geleefd en hecht totaal geen waarde aan status, luze of materiele luxe. Ik ben al lang blij als ik straks met mn meisje op een leuk flatje kan wonen en gewoon goed voor haar kan zorgen. Hij blijft in ons mooie huis wonen, want ik kan de hypotheek uiteraard niet dragen. Hij mag zn mooie auto en zn mooie spullen houden hoor, daar geef ik niks om. Ik wil gewoon een normaal, redelijk leven hebben.
Of ben ik nou erg naief? ;-)