Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kinderalimentatie bij faillisement

• Bonnie

Mijn ex betaalde tot op heden elke maand zijn kinderalimentatie. Nu zegt hij dat hij waarschijnlijk zeer binnenkort failliet zal worden verklaard. Uiteraard zijn er verschillende schuldeisers. Kan iemand mij adviseren wat ik moet doen om toch nog in aanmerking te komen voor alimentatie?

• Mar

Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met het LBIO en daar navragen welke stappen je het beste kan ondernemen. Officieel kunnen ze op dit moment mogelijk nog niets voor je doen, als er nog geen achterstand is.

Je zult je alleen wel moeten realiseren dat als jouw ex echt failliet wordt verklaard dat er dan een herziening zal worden opgestart, waarbij jouw ex zijn bijdrage voorlopig op nihil gezet zal gaan worden.

• Doornroosje

Hallo,

Ik zit binnenkort in dezelfde situatie. Met dat verschil dat ik nog z'n 2500 euro van hem moet krijgen van achterstallige rekeningen.

Normaalgezien ging ik in september de deurwaarder naar hem toe sturen, om het geld te krijgen. Maar dat idee zal ik maar laten varen. Hij is dan wel mijn ex maar ik wil hem niet nòg meer de dieperik in !

En voor zo'n bedrag wil ik zeker geen drama's uitlokken. Het zou niet de eerste zijn die zodanig in de put zit dat hij geen uitweg meer ziet en “domme dingen doet”.

• Ellen Drent

Geachte heer/mevrouw,

Er zijn geruchten dat mijn toekomstige ex-man failliet verklaard wordt. Er is een bedrijf, welke weet ik niet, die heeft een faillisement aangevraagd bij de rechtbank. Maar de alimentatie is nog niet vastgesteld. Hoe moet ik hier mee aan. Ben bang dat ik helemaal niks krijg. Dat hij het expres doet.

Kunt U mij informatie verschaffen hoe ik hier mee aan moet.

Met vriendelijke groet,

Ellen Drent

Badweg 36

9651 BT Meeden