Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kinderen voor het karretje spannen

• f corona

ik ben bezig om mijn ex vrouw te vervolgen art,279 ws (zaak brons leeuwarden) heb 3 week geleden een brief aan mijn ex vrouw gegeven waar in ik aangaf de omgangsregeling weer te hervatten. ik ben gisteravond bij haar aan de deur geweest. vervolgens laat ze onze kinderen de deur open doen en komt zelf niet bij de deur. ze blijft gewoon in de kamer zitten . wij gaan niet met je mee zeggen ze in koor. nou vraag ik jullie wat voor moeder ben je als je kinderen een omgangsregeling laat regelen. even een raadseltje ; het zit in de kamer en het manipuleert kleine kinderen

ik zeg dit niet zomaar ik kan bewijzen dat ze onze kinderen manipuleert. tevens heb ik mensen die daar over willen getuigen voor een rechtbank. iedereen zegt voor de rust van de kinderen is het beter als je ze met rust laat, nou ik denk het niet meer. ik vind dat een persoon die kinderen zo behandeld vervolgd moet worden, en ik ga dat ook zeker doen ik wil de onderste steen boven hebben in dit verhaal

vr gr een bezorgde vader

• Danielle

Dan kan ik je, als kind van gescheiden ouders (nu 36jr) vertellen dat het dikke, vette onzin is dat “het beter is om de kinderen met rust te laten”. Als kindzijnde ga je kapot van binnen en begrijp je niet waarom je de ander niet meer ziet. Je niet de liefde krijgt die je vroeger had. Oh en als je dan toevallig een vader treft (zoals in mijn situatie) die je gouden bergen belooft en ze vervolgens nooit na komt, dan werkt dat zeer diep door zelfs als je ouder wordt.

Een volgende keer dat je van je kinderen te horen krijgt dat ze niet mee willen en je hebt het idee dat moeders ze daar toe op gestookt heeft, zeg dan zoiets als.. : oh dus jullie hebben geen zin om met papa naar … (en dan iets noemen waarvan je weet dat ze dat onwijs leuk vinden om naar toe te gaan). Als ze namelijk wel willen zal je op dat moment in een paar seconden tijd, twijfel in hun ogen en reactie vinden.

En omwille van je kids zeg ik, blijf door vechten pap!!

• janke

Ik kan niet anders dan het daarmee eens zijn!

Ook voor kleinkinderen geldt dat. Wij hebben met onze kleinkinderen, omdat dat ons beter voor ze leek, jarenlang geen contact gehad. Nu verwijten ze ons dat we nooit belangstelling voor ze hadden. Het is moeilijk om ze duidelijk te maken dat we dachten dat dat in hun eigen belang was. Dat was het dus niet.

Blijf het proberen papa!

• Been There

Het trieste is alleen dat de rechterlijke macht in dit land helaas die kolder termen als “beter voor de kinderen”ook gebruikt.

Als je als moeder niet wil dat je ex de kinderen ziet dan creëer je een hoop chaos en vervolgens krijgt je ex de kinderen niet meer te zien. De rechtbank roept dan iets van “te veel strijd”ofzo en pa ziet zijn kinders niet meer!

BJZ doet in de meeste gevallen vrolijk mee aan deze wantoestanden.

Ook in mijn geval heeft moeder geheel de medewerking gekregen van de rechtbank en BJZ, ondanks dat RvdK een duidelijk rapport had opgemaakt over de akties en gedragingen van mijn ex.

Mijn vertrouwen in dit rechtssysteem is volledig weg……………

Been There

• f corona

ik was ook nog niet van plan om op te geven. de strijd is nu op zijn hevigst . ik ben niet van plan om aan deze emotionele chantage toe te geven . ik houd jullie op de hoogte. ga morgen naar het politie bureau om aangifte te doen gr f. cororna

• Marc

heeft u nog het gezag over de kinderen ? en zo ja, is in de uitspraak van de rechtbank bepaald dat de verblijfplaats van de kinderen bij mevrouw is ? Zo nee, dan kunt u ze gewoon meenemen. Zelfs als de verblijfplaats bij de moeder is, kunt u de kinderen meenemen voor omgang. In de nieuwe wet per 1 maart 2009 is zelfs een verplichting tot omgang opgenomen!

succes ermee

• Danielle

Marc, dat die regel er is, wil nog niet zeggen dat iedere moeder zich daar maar aanhoudt ;-)

Maar het is goed te weten dat die regel er is, ik zal er eens naar kijken. Wie weet wat die wet op kan leveren.

• f corona

de wet is per 1 maart ingegaan maar is voor stellen die nu gaan scheiden dus daar heb ik niks aan. ik ben afgelopen maandag naar het politieb ureau geweest en heb aangifte gedaan art 279 (onttrekking van een minderjarig kind aan de ouderlijke macht) alles valt of staat nu bij de officier van justitie. ik heb een omgangsregeling op papier staan gr f. corona

• same here

Dit verhaal klinkt ( helaas) net als het onze. De ex van mijn man doet hetzelfde..Graag zou ik willen weten hoe het nu gaat met je!

Wij blijven vechten, groetjes, M

• ook ik

Het enige wat ik een ieder kan aanraden is geef de strijd niet op. Kijk eens op vaderkenniscentrum. Deze geven goede tips en advies.

Ook SOS papa kan u misschien helpen. Laat de kinderen niet in de steek door de strijd op te geven.De rechtbank zal constant blijven zeggen zolang er strijd is tussen de ouders, het belang van het kind voorop staat. Maar wat is nu werkelijk het belang van het kind? Wie houdt de strijdt levendig? Wat moet een vader doen om zijn kind/eren te zien? Door het slijk gaan? En dan in het zicht van de finish bedenkt moeders(meestal zijn het moeders)weer wat anders. Het kind is een machtsmiddel en wordt door de moeder ingezet! Wanneer is er eens een rechter die zegt: “moeder hoe u het doet interesseert me niet maar het kind gaar naar zijn of haar vader”.