Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

3 jaar verder en nog getreiter

• Agnes

Hallo,

Het is een lang verhaal maar ik zal het proberen kort te houden. Nadat mn ex eindelijk bekende 21/2 jaar vreemd te gaan met dezelfde vrouw, heb ik hem eruit gegooid. 2 jaar na zn bekentenis is hij met haar getrouwd. Natuurlijk heb ik veel verdriet van zijn ontrouw gehad maar was er ook een opluchting omdat het natuurlijk al lange tijd niet echt lekker liep tussen ons. Bovendien hadden we een zeer verschillende manier van opvoeden. Hij gelukkig getrouwd en ik kan alles ook goed afsluiten en ga verder met mn leven. Maar helaas werkt het in de praktijk niet zo. Vanaf het moment dat hij weg is wordt het contact slechter en slechter. We hebben nu alleen mailcontact en ondanks herhaaldelijk verzoek van mijn kant om het zakelijk en kort te houden is dat van zijn kant niet mogelijk. Altijd stopt hij er beledigingen in en probeert ie me te kwetsen. Waarom? vraag ik me allang niet meer af. Voor de kids hebben we een goede omgangsregeling en wat mij betreft mag hij ze tussen door net zo vaak zien als hij wil. Maar zijn beledigende mailtjes ben ik meer dan zat. Niet reageren,blokkeren, aangeven dat ik zijn mailtjes met beledigende inhoud niet accepteer, een vriendin die eerst de mailtjes leest e ndan gefilterd naar mij door stuurt, Het blijft waardeloos. Wat kan ik hiermee doen? Mn jongste is 8 dus voorlopig ben ik nog niet van hij/ze af. Is er een instantie die voor mij contact met hem houd? Ik probeer er boven te staan maar eigenlijk heb ik er geen zin meer in.

Een moeder die zonder een haatdragende ex verder wil met haar leven

• purk

wat een etterbak!

en als je het nu negeert?

wel moeilijk, maar blijkbaar haalt hij er genoegen uit, jou te kwetsen, zou totaal niet reageren!

is de lol er misschien straks af.

overigens wel op de vraag oid ingaan, maar de rest negeren?

• Ágnes

Hoi Purk,

Negeren heb ik idd geprobeerd maar het stopt niet daarmee. Verder vind ik het voor mezelf een vervelend gevoel dat door er niet op te reageren het lijkt alsof ik het maar slik en pik. Overigens is mijn beleid nu wel zo en blijf altijd zeer netjes en zakelijk en zo kort mogelijk. Maar ik zal je een vb geven. Hij komt met een voorstel (zo zegt hij) met de omgangsregeling van kerst tot de zomer incl vrije dagen. Steeds ben ik hiermee acc gegaan maar nu voor het eerstniet omdat ik juist de andere weekenden de kids wilde hebben (ivm afstemming vd regeling met mijn vriend die dan zijn kids ook heeft). Dit was voor hem onbespreekbaar omdat hij ook te maken heeft met een andere gezin (zijn vrouw dr ex en hun kids). het was dus geen voorstel om iets dat hij me oplegt. Hoewel zeer onredelijk heb ik het gepikt. Nu heb ik een lastminute in de meivakantie geboekt. Dit betekent voor hem dat hij de kids 2 dagen korter ziet dus ipv 5 dagen 3. Ik vind het prima als hij die 2 dagen elders weer terugkrijgt. Maar nu gooit hij het hele schema weer om, hij wil ze ineens op andere weekenden en de weekenden die stonden weer niet. Ineens bedenkt hij dat hij op 5 juni 1 jaar getrouwd is dus wil hij ze niet meer dat weekend en moeten ze andere weekenden weer achterelkaar komen. Normaliter vind ik dat dit zou moeten kunnen als het over en weer gaat. Ikheb nu gemaild dat ik geen veranderingen in het rooster accepteer ivm afspraken. Hiermee wil ik aangeven dat ik geen speelbal ben. Ik zal hem nooit meer vragen om de kids een weekend extra te nemen, hij heeft dit altijd afgeketst en zelfs een weekje vakantie alleen met mijn vriend geprobeerd te dwarsbomen door ineens een weekend af te haken. En daar sta je machteloos tegen. Ik kan hem natuurlijk nooit dwingen om de kids wel te komen halen. Maar mn mailbox zal wel weer te klein zijn pfff, hij schuwt er nl. niet voor om te schelden en te beledigen in vette grote rode letters.

• purk

Gadver wat vervelend.

Tja, dan weet ik het ook niet!

sterkte ermee! en idd, zakelijk, hij heeft blijkbaar behoefte aan vaste regels!

• Vierde kindje (3 pubers en Sam 29-09-

Alle mail bewaren en je ex vertellen dat je ermee naar de rechter gaat.

• Karinnnn

Agnes,

er zijn toch instanties die bemiddelen als de ouders de kinderen zelf niet kunnen “overdragen” (sorry als ik het vervelend zeg, is zeker niet zo bedoeld), van die huizen waar de kinderen dan wel de ouder zien bij wie ze niet wonen, zonder dat de ex-partners dan geen contact met elkaar hoeven te hebben. Misschien is er een dergelijke instantie die ook hier kan bemiddelen, of misschien weet zo'n instantie (afhankelijk van waar je woont) waar je terecht kunt.

Ik lees je verhaal natuurlijk maar van één kant, maar ik vind dat je in je mail heel sterk overkomt. En negeren lukt inderdaad maar tot op bepaalde hoogte. En als er geen andere oplossing komt, is blijven negeren het beste. Blijkbaar heeft hij bergen frustraties, zorg dat die niet bij jou terecht komen.

Sterkte.

• Petra

Agnes,

Wat een bekend verhaal, lijkt de mijne wel… Inmiddels ben ik ook ruim 3 jaar gescheiden maar het lijkt wel of de verstandhouding tussen mij en mijn ex steeds slechter wordt. Diverse malen op zijn verzoek de ophaal- en brengtijden van het convenant gewijzigd. Nu wil ik dat niet meer. Hij heeft mij verrot gescholden (telefonisch), zijn nieuwe vrouw heeft mij bedreigt en voor van alles en nog wat uitgemaakt. Dus ik houd mijn poot nu stijf, hij kan zijn kind ophalen volgens de omgangsregeling in het convenant. Komt hij later (anderhalf uur (dan moet kind toch echt al op bed liggen)), dan heeft hij pech.. Maar hij dreigt nu gelijk met politie omdat dat onthouding is van bla bla bla……

Ik weet nu niet meer zo goed wat ik moet doen.

Hopelijk iemand nog tips??