Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Echtelijke woning

• jim

Beste mensen,

Van de rechter moet ik het huis verlaten. In de beschikking staat dat mijn vrouw met onze zoon 6 maanden in onze koopwoning mag blijven na de echtscheiding. Ik ben van plan om haar de helft van de overwaarde te betalen en de woning komt alleen op mijn naam te staan. De vraag: wat gaat gebeuren als mijn vrouw na 6 maanden weigert het huis te verlaten? bv zal ze zeggen dat ze geen gechikte woning heeft gevonden of dat ze ziek is en kan niet verhuizen enz. Hoe kan ik zekerheid krijgen. Ik heb geen zin in extra onkosten en gedoe in het geval dat ze via de rechtbank een verzoek mag indienen om de periode te verlengen.

Graag jullie advies want als ze straks mag weigeren dan is het wijzer dat ik/wij het huis gaan verkopen aan een vreemde. Mijn bedoeling is dat ik geen pijn doe aan mijn zoon. Van de rechter gaat hij in principe met mijn vrouw wonen.

Bvd voor evt.reactie

Jim

• yootje

Ja,Jim.

Ik zat in het zelfde schuitje als je exvrouw..ik zat ook in een koopwoning….Maar je kan je ex niet het huis uitzetten zolang zij geen andere woning heeft,dat is mij toendertijd vertelt.Staat zij wel ingeschreven bij de woningbouw?Ik wens je sterkte.

gr yootje

• jim

Bedankt yootje maar dan is het een echt probleem! ze staat ingeschreven maar de wachttijd is lang en ze heeft eisen. Het gaat haar dus niet lukken voor 3 j. Ik betaal nu de alimentatie en de hypotheekrente en als het zo blijft dan is het voor mij niet haalbaar.

Ik begrijp de wet niet! als ze mag blijven tot ze een woning vindt waarom zegt de rechter 6 maanden? Ze heeft van mij een vermogen gekregen! Ik denk dat ik beter het huis verkoop! helaas voor mijn zoon! ik wilde hem geen pijn doen maar ik kan geen jarenlang alles betalen en ik woon ergens als een vluchteling.

Gr

• henkie

jim,

Ik begrijp dat je krap zit.

Waarom geef je haar dan een vermogen?

• Jim

De rechtbank heeft besloten dat ik 50% van de overwaarde van het huis en boedel(auto, caravan, spaargeld enz.) aan haar moet betalen. Natuulijk komt de alimentatie bovenop. 6 maanden tot 1 jaar is voor mij haalbaar maar als ze jaren in mijn huis blijft wonen en ik betaal de hypotheekrente dan is het veel te veel. Ze is trouwens niet van plan om te gaan werken i.v.m. spanningsklachten, volgens haar advocaat.

Ik weet niet precies hoe ik het ga regelen maar ik weet wel dat ik nooit ga trouwen zonder voorwaarden.

Mijn vraag is nog steeds waarom zegt de rechter 6 maanden terwijl het in de praktijk anders is.

• yootje

Hoi Jim

Wat een toestand..kan je advocaat je niet zeggen waarom de rechter 6 mnd heeft gezegd..dat is toch met een reden denk.Mijn ex heeft mij uitgekocht…je ex kan nog altijd bij de bijstand gaan dat ze zo toch een inkomen heeft..Ik hoop voor jou dat er een gauw een enid komt aan deze ellende zodat jij ook weer een leven kan opbouwen.

sterkte yootje

• yootje

Hey die Jim

Hoe gaat het nou?We horen niks meer..druk misschien.

gr yootje

• Jim

Hoi yootje,

Bedankt voor je 2 berichten en belangstelling. Ik heb geluk gehad en ik kreeg zelf tijdelijk een huurwoning via lotingmodel. Met mijn advocaat heb ik contact gehad. Volgens hem moet mijn vrouw het huis echt verlaten na 9 maanden(6 maanden volgens de rechter + 3 maanden voor evt. bezwaar). Ook als ze een verzoek zal indienen bij de rechter, zal dit niet helpen. Ik hoop dat ze ergens een woning krijgt want ik wens geen conflict. Helaas heeft ze veel eisen maar misschien leert ze wat in de volgende periode. Wat betreft de financiele kant, ga ik meer werken om alles te kunnen betalen. 1 ding dat ik nu zeker weet: ik ga nooit meer trouwen. Mvgr

• Ria5

Wim,zeg nooit…nooit…mijn ex zei maandag ik blijf mijn hele leven alleen en NOOIT meer een andere vrouw en nooit 1 in dit huis en nooit een vrouw meer in mijn auto,waar zijn ouders bij waren.Dezelfde avond waren die woorden al ‘'vergeten’'

• Jim

Ria5,

Grappig! maar ik zei dat ik nooit ga trouwen en ik heb niet gezegd dat ik alleen zal blijven. Het leven heeft geen betekenis zonder vrouw/man. In mijn geval ga ik kiezen voor goede vriendschap. Ik heb het moeilijk met het systeem, advocaten en de rechtbank vandaar…. Mijn vrouw heeft alle papieren gekopieerd en opgestuurd naar haar advocaat. Van de eerste dag heb ik tegen haar gezegd dat ze 50% van alles mocht hebben maar toch verpeste ze alle leuke herinneringen. Ze dacht en denkt alleen over haar rechten maar geen plichten. Ze heeft een paar vriendinnen die haar hebben geleerd hoe ze haar man kapot kon maken.

Ik kies voor meer zekerheid en bouw vriendschap zonder een contract.