Hallo allemaal,
De wet in Nederland klopt helemaal niet. In December 2007 ben ik mijn huis uitgezet na inschrijving van de scheiding.
De rechter zei dat ik maar moest zien..Toen ik vertelde dat ik mijn kantoor aan huis heb vertelde hij dat het belang van mijn ex en mijn 5 jarige dochter prioriteit hadden. Binnen 4 weken moest ik de woning verlaten.
Ik moest toen 600 euro alimentatie betalen voor mijn vrouw en dochter en nog eens 600 euro voor de volledige hypotheek met ook nog eens alle gemeentelijke lasten van 732 euro per jaar….Daarnaast mocht ik niet meer dan 400 euro van de rechter uitgeven voor een andere woning…Dit is belachelijk…Ik belandde van een eengezinswoning op een zolderkamer…Nachtmerrie voor iedere man van 40+…na 1 jaar pas ging de boedelscheiding verder…De rechter besloot in December 2008 dat ik de woning mocht kopen…mijn ex weigerde om eruit te gaan…Zogenaamd kon ze niets passends vinden…Ze werkte en verdiende 1000 euro netto per maand en nog eens 400 euro aan teruggavens belasting en kinder kortingen etc..Totaal heeft ze dus 1400 plus 1200 is 2600 euro….Mijn inkomen is 2300 euro per maand…Dus met 1700 euro vaste lasten gas en licht en verzekeringen hou ik ongeveer 400 euro over om van te leven…meegenomen de 250 euro van de belastingdienst…
Ik ben in hoger beroep gegaan en heb gedeeltelijk gewonnen…Ik moet nu 800 euro alimentatie betalen….
Mijn ex moest 6 maanden na de scheiding het huis verlaten….Dat was afgelopen 14 juli…..6 juli lag er een brief van de deurwaarder met een dagvaarding voor kort geding..Kort geding aan mijn hoela…Na 5 maanden deed de rechter een uitspraak dat ze mag blijven wonen..reden…gezondheid van mijn dochter…Zonder enig bewijs vertelde ze tegen de rechter dat mijn dochter geestelijk gehandicapt is…Absurd…het is een pure leugen..Maar de rechter heeft het klakkeloos aanvaard.
Nu 4december 2009.dus al 2 jaar verder, gaat de rechtszaak boedelscheiding door….ik heb helemaal niets meer. Ze heeft namelijk voordat ik de woning verliet alles door een deurwaarder tijdelijk in beslag laten nemen….Ik ben alleen met wat kleren weggegaan en ben echt alles kwijt…Omdat ik geen geld meer heb kon ik alleen wat oude spullen via marktplaats kopen….Omdat ik alimentatie ook niet meer kon betalen heeft de deurwaarder ook dat proberen in beslag te laten nemen…
Ik betaal al sinds 2007 de volledige hypotheek door en woon op zelf op een klein kamertje…Mijn ex is Spaans en gaat 6 keer per jaar op vakantie naar haar familie
Ik heb nu weer een nieuwe vriendin, We slapen op de bank in de kamer want een slaapkamer hebben we niet.
Ik ben gelovig en vraag god vaak hoe het zo heeft kunnen komen…Al 2 jaar lang leef ik in een gevangenis. Geld heb ik niet alleen maar schulden en die worden maandelijks hoger..Ook de advocaat en gerechtskosten moet ik nog betalen…Want mijn inkomen in zogenaamd te hoog om een tegemoetkoming in de kosten te krijgen.nog eens 10.000 euro dat boven mijn hoofd hangt! mijn advocaat zegt..betaal het maar als je een tweede hypotheek neemt!
Vandaag kreeg ik een brief van de gemeente wegens achterstand van de woonlasten nota.732 euro dat ik voor 25 november moet betalen, anders wordt mijn inboedel in beslag genomen.. Mijn ex woont er, maar ze betaalt niets…Het huis is ondertussen een krot geworden, Ze woont er met mijn dochter, haar broer, haar zus en diens vriendin..Ik mag daar niets van zeggen van de rechter dat ze daar gratis wonen, het is immers familie van haar!!!…Echt belachelijk en schandalig. maar ik mag het niet kopen, verkopen, maar alleen maar betalen…Soms overweeg ik om er een einde aan te maken…Ik ben een slaaf en de mensenrechten worden in Nederland met handen en voeten geschonden…ook mag ik mijn dochter niet zien, ondanks dat ik een omgangsregeling heb..,
Mijn dochter gaat er ook helemaal kapot aan..ze mist mij net zo als ik haar…Maar niemand doet wat….
Waar blijft de gerechtigheid…Ik leef als een zombie…Werken werken werken slapen…En wordt vaak 's nachts wakker, dan denk ik dat ik een nacht merrie heb..
Als ik dan weer bij kom realiseer ik me dat het echt is….Ik heb geen geld om fatsoenlijk eten te kopen, laat staan kleren of iets leuks te doen..Terwijl zei in weelde leeft…Volgens de rechter is er rekening gehouden met een zogeheten trema norm…
Balkenende met zijn normen en waarden…Het is schandalig dat dit in Nederland kan…
Kan iemand mij vertellen hoe ik uit deze hel kan komen!!!! Ik weet het niet meer en ben ten einde raad!
Volgens mijn advocaat uit Haarlem klopt alles prima en hij vindt het alleen heel vervelend dat het zo lang duurt..volgens hem is er niets aan te doen!!!
..
Even voor een goed beeld te krijgen..Ik ben gaan scheiden omdat we eigenlijk alleen maar ruzie hadden en ik het beter voor mijn dochter vond dat we uit elkaar gingen. er was al jaren geen liefde en toe neiging meer.mijn ex zat 4 maanden per jaar in Spanje bij haar familie, terwijl ik alleen was.Ik heb na 12 jaar huwelijk toen de knoop doorgehakt en vertelde haar dat ik wilde scheiden.
Dus niet vanwege een andere relatie of zo…mijn ex die Zuid-Spaans is wilde niet scheiden en had wraak gezworen en gezegt er alles aan te doen mij kapot te maken..
Met de hulp van haar familie (met geld) 2 advocaten en de Nederlandse wet kan ze dat op geheel legale manier doen.
misschien putten jullie uit dit verhaal enigszins hoop dat het nog erger kan dus…6 maanden is peanuts in mijn ogen…
Groet, Herman uit Bussum