Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoogte kinder allimentatie

• jantje2

Wat is eigenlijk normale kinderallimentatie voor 2 tieners voor een normaal gezin. Ik weet wel dat je het kunt berekenen. Maar wat is gangbaar

• rongroenen

Gemiddeld is het bedrag per kind iets van 133 euro per maand,afhankelijk van het inkomen van je ex.

Hoe hoger het inkomen hoe hoger de kinderbijslag en de partneralimentatie.

• San44

Hallo mag ik ook een vraagje stellen ajb..

Ik verdien bijna 3000 euro netto, baan en neveninkomsten en toeslagen incl

Mijn ex man 2.200 euro en heeft de kinderen 1 weekend per 1 weken

Afgesproken is dat hij 400 KA betaald en dit doet hij ook.

Nu heeft hij een herziening aangevraagd om het door de rechter te laten bereken, hij

zegt dat hij niet meer kan rondkomen , flatje gekocht en alle vastel lasten laten hem

niets over om leuke dingen te doen met de kinderen als ze bij hem zijn, tevens kan hij

niet echt een nieuw leven beginnen met zo weinig geld zegt hij. Houdt 400 pm over voor

eten kleding, vervoer en dan houdt het wel op.

Nu ben ik bang dat de rechter hem gelijk geeft en hij dus straks minder gaat betalen,

heeft iemand enig idee of dat mogelijk is, ik heb nl een ruim inkomen en geniet van

het leven en kan alles blijven doen.

Maar hij moet toch ook betalen en 400 is ms wel te weinig?

Groetjes

Sanne

• henkie

rongroenen Schreef:

——————————————————-

> Gemiddeld is het bedrag per kind iets van 133 euro

> per maand,

Klopt niet.

NIBUD geeft de volgende cijfers.

Tabel 8.4 - Gemiddelde hoogte van de kinderalimentatie (naar aantal kinderen) (N=153)

aantal kinderen - hoogte kinderalimentatie - N

1 . . . . . . . . € 231 . . . 55

2 . . . . . . . . € 339 . . . 70

3 of meer . € 590 . . . 28

Tabel 8.5 - Gemiddelde hoogte van de kinderalimentatie (naar inkomen) (N=153)

netto maandinkomen . hoogte kinderalimentatie . . N

(na de scheiding) . . . . . . (in €’s per maand)

minder dan € 1800 . . . . . . . . . .. € 282 . . 81

tussen de € 1800 en € 2700 . . € 304 . . 44

meer dan € 2700 . . . . . . . . . . . . € 591 . . 28

Bron: http://www.nibud.nl/fileadmin/user_upload/Documenten/PDF/onderzoeken/de_financiele_gevolgen_van_scheiden.pdf

> Hoe hoger het inkomen hoe hoger de kinderbijslag

Klopt niet.

• jantje2

Ik snap niet zoveel van dat lijstje, maar ik heb dus 2 tieners. En hij wil maar 700 euro betalen. De advocaat had meer berekend. Nu zie ik met angst en beven de toekomst tegemoed. Ik heb nl geen vast inkomen, ben freelancer en werk vanuit huis. En nu een vaste baan zoeken, dan heb je en een laag loon, en dan ben ik veel minder thuis voor de kinderen.

• henkie

Je vroeg naar het gemiddelde.

Voor 2 kinderen is dat € 339, dus € 170 per kind per maand.

(Ik vraag me alleen af wat je te maken hebt met een gemiddelde. Iedere situatie is weer anders.)

• jantje2

Bedankt, hier heb ik echt wat aan. Ik weet nu dat hij niet te weinig gaat betalen. Ik ben nl freelancer, en heb geen vast inkomen. Mijn ex ook niet. Dus voor de berekening was het maar een aanname van toekomstige inkomens en huur/hypotheek lasten.

• ries

Ik betaalde 450 euro per maand kinder allimentatie voor mijn dochetr die 13 is. Ik ben sinds december 2008 ziek thuis en krijg dus maar 70% . Ergo kan dus die 450 euro niet meer betalen en betaal nu 250 per maand. Mijn ex is daar niet mee accoord gegaan en heeft een advocaat ingeschakeld. Ben ik nou gek of….

• purk

Ik vind met zijn inkomen, 400 euro erg veel.

Ik denk dat de rechter het zegt minder te hoeven betalen.

• purk

word daar moe van……

Al dat getrek om geld.

Mijn ex moest 136 euro per maand betalen, voor 1 kind.

Nu zit hij financieel effe aan de grond, en betaalt hij niets.

Ik kan het gelukkig wel redden, financieel, al is het geen vetpot, maar hij moet toch ook leven!

Wat heb ik aan een depressieve ex!, is voor mijn zoontje ook niet leuk!

Het is geven en nemen!

Hij past zo nu en dan op, op zijn zoon, en mijn dochter, als ik omhoog zit.

Prima geregeld.

Ik snap niet waarom er zo gehakketak wordt, over de rug van kinderen….