Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoogte kinder allimentatie

• marleen

eindelijk en mens die aan de kinderen denkt en niet allen aan geld uit te halen uit een ex..geveldig dat er nog zulke bestaat!!

• Nicole.

Maar 700 euro:(

• Anne-Mieke

Afhankelijk van de behoefte en de draagkracht kan zelfs €700 een te laag bedrag zijn.

• annie rutten

MIJ Ex wil al 12 jaar niets van zijn zoon weten.

zeg ik ben er klaar mee heb mij zoon afgeschreven.

zoon heeft vader nooit en te nimmer een haarbreed in de weg gelegd.

hij kan alleen niet met zijn vriendin overweg (regelmiep (erg ).

maar als vader zijnde dan je ygen vlees en bloed maar gewoon te vergeten zo van ik heb geen zoon en

wil ook niets van weten,

en dan ook nog al 12 jaar te weinig allimentatie te betalen en er dan niets aan kunnen doen.

ik zit zelf (moeder) gedeeltelijk in de uitkering dus als ik van terug werkende kracht krijg dan ken ik het gelijk weg brengen ,naar de instantie waar ik mijn geld van krijg.

maar nu mij zoon 18 is en ik vanaf volgende week werk er bij heb zodat ik dus niet meer in de gedeeltelijke uitkering zit,

kan ik helemaal niets meer doen aan het fijt terug werkende kracht.

dus hij is mooi al die jaren zijn (vader) dans ontsprongen.

nu vraag ik ff een klein krabbeltje omtrend studiefinansering van zijn zoon dat is namelijk verplicht ook door vader,

zegt hij ook doe ik niet boord ook het brood en de school van zijn zoon door zijn neus.

nu moet ik weer een andere instantie in schakelen en daar gaat dan een paar maanden over een eer dat mij zoon weer zijn centjes krijg.

help help help

wat te doen met zo een ontaarde vader.

is er dan helemaal geen wet die hier ook maar iets aan doet??????????.

• branat12

hoi,n vraagjr,ik heb veel schulden die ik aan t weg werken ben,moet 580 euro pm alimentatie betalen,gaat heel moeilijk,mn kids zijn 4en 5jr oud lopen in 2dehands kleding die of te groot of te klein zijn,gaten in manjo s en broeken,heel smerig ondergoed,ik schaam me er kapot om.bij mij hebben ze ,ondanks ik t niet breed heb zien ze er bij mij schoon en verzorgt uit.Je zou toch denken dat je voor dit bedrag makkelijk 2 kids op die leeftijd kunt onderhouden,zelf ziet ze er zo niet uit,maar dit is nog t minste probleem,ik vind dat ze veel te gemakkeljik met de kids omgaat,mijn zoon mocht al met 2en half jaar op straat spelen,terwijl hij heel ondernemend is.Ik heb de kids ieder weekend met plezier ,zij is ze zo graag kwijt,of ze nu jarig zijn of zijzelf of moederdag ze hoeft ze nooit te hebben en mocht ik niet kunnen dan bij n ander.Ze brengt ze geen waarden en normen bij,mijn dochter is 5jr en poept en plast vaak in haar broek of bed als ik vraag of ze er mee naar de dokter gaat zegt ze ijskoud dat heb ik gedaan,terwijl t niet zo is,zo liegt ze en mannipuleert heel haar omgeving,en ik sta machteloos en gefrusreert toe te zien hoe ze mn kids naar de klote helpt.Ze is is misbruikt vroeger en heeft daar nooit iets mee gedaan,maar je kunt je voorstellen hoe je dan opgroeit,helemaal verknipt.Ik ben bij instanties geweest,ze zijn 1keer gaan kijken en alles was schoon en in orde,ja als je van te voren aankondigt dat je komt.Zelfs haar eigen moeder vind dit{weet ik sinds kort}haar juf op school maakt zich zorgen en toch kan ik niets doen voor mn kids,zo voel ik me n waardeloze vader en radeloos.Wat moet ik toch doen,als beginnende zelfstandige kan ik me geen advokaat permiteren,180 euro per uur,en dat heb ik gewoon niet,hopenlijk heeft een van jullie n idee?

• borawie

Hallo Branat12.

Even een correctie op je stelling

>>>>Ze is is misbruikt vroeger en heeft daar nooit iets mee gedaan,maar je kunt je voorstellen hoe je dan opgroeit,helemaal verknipt.<<<<<

Ook ik ben vroeger misbruikt , ben toch echt niet verknipt en verkeerd opgegroeid!!!!!

Het enige wat ik je kan aanraden is om zoveel mogelijk bewijzen te verzamelen omtrend de kinderen en in welke omgeving ze opgroeien. Foto's , getuigenverklaringen enz..

Ik denk dat je dan sterker staat bij een eventuele rechtzaak.

Wil je er in ieder geval heel veel sterkte mee wensen.

Helaas hadden wij hier ook zo'n ex die de kinderen totaal niet verzorgde en ze met strontbroeken mee stuurde in de zomer 35 graden en dan nog een terug rit van dik 3 uur. Maar goed zegt meer over haar dan over ons.

Groeten

• tj thur

Ik heb een vraag, nml: mijn vrouw en ik gaan scheiden ik verdien € 4000 netto. Nu was mijn voorstel om € 350 per kind te gaan betalen doe ik haar hiermee te kort.

Zij denkt nml van wel. Ik vind het toch al ruim, heb wel een eigen zaak zodat mijn inkomen ook wel eens hoger kan zijn maar ook lager.

Ik weet ook niet meer wat goed is maar het lijkt er op dat het een touw trekkerij gaat worden met alle ongemakken van dien. Tevens los ik een deel van de hypotheek op ons huis af zodat zij met de kinderen in het ouderlijk huis kunnen blijven wonen omdat ik met mijn werk nml. geen co ouderschap aan kan gaan. Zij blijft dus maar voor 50% werken en kan in ons mooie huis blijven. Of zij daarna de eindjes nog aan elkaar kan knopen is dan toch haar probleem of ben ik nu te hard…..