goede morgen,
ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen.
ik lig nu ongeveer 2 maanden in scheiding en we willen dit doen via mediation, t.a.v. de alimentatie heb ik toch wel een zeer naar gevoel. volgens de berekening moet ik per kind 446,00 euro per maand betalen.
dit komt samen op 892,00 per maand nog los van de partner alimentatie, aangezien mijn a.s. ex echtgenote ongeveer 950,00 netto permaand verdiend heeft zij geen draagkracht en moet ik voor alle kosten opdraaien.
ik ben van goede wil om het allemaal goed achter te laten maar vind dit bedrag buiten alle proportie.
ik hou nu netto over ongeveer 2100,00 netto per maand, als ik straks een woning moet huren ben ik aan kosten kwijt ongeveer 1000,00 incl. vaste lasten.
huur plus vaste lasten +/- 1000,00 plus alimentatie 892 is samen 1892,00 dan hou ik over 208 euro per maand om te leven.
het kan toch niet zo zijn dat ik 60 uur per week werk en vervolgens 208 euro overhoud om te leven.
als ik bij mensen informeer betalen deze bijna allemaal tussen de 150 en 250 euro per kind. ik snap er helemaal niets meer van.
vraag wie heeft dit ook aan de hand gehad en hoe verder, heeft er iemand een tip of moet ik stoppen met mediation en een advocaat nemen ?????
alvast bedankt,