Humzie!
Bedankt voor je reactie. Ik sta regelmatig op knappen en dit soort reacties doet me goed.
Ik heb mijn vrouw gisteren van Schiphol opgehaald (ze is twee weken bij haar familie geweest) en daarna was ze vrij moe, dus we hebben niet veel over de scheiding kunnen praten, laat staan over borderline.
Ik ben trouwens nieuwsgierig, was jouw vrouw alleen tegen jou negatief of ook tegen anderen? Dat vind ik namelijk het meest frustrerende. Alle negatieve energie komt bij mij terecht en tegen de anderen is ze poeslief. Ze zegt dat dat normaal is. Helaas, dat kan ook iets zijn dat ze van haar vader heeft gekopieerd. Een man die nooit een vader is geweest, veel en lang weg was van huis, vreemde vrouwen naar huis nam, de hele familie domineerde etc. Geen echt goed voorbeeld dus en helaas heeft mijn vrouw zijn karakter… Dat zijn van die dingen waar je stukje bij beetje achter komt. Ik ben overigens ook 7 jaar verder waarvan 3 jaar getrouwd.
We zijn trouwens wel eens naar therapeuten geweest, vanwege mij… Maar goed, ik had ingestemd want ik nam aan dat de therapeuten ook wel iets aan mijn vrouw zouden merken. En dat was ook zo, maar niet in termen van borderline. In ieder geval als er iets over haar aan het licht kwam, dan was ze ineens erg stil en later in de auto moest natuurlijk gezegd worden hoe slecht de therapeut is en dat het geen zin heeft. Maw borderline bespreken wordt echt geen makkie.
Ik heb haar overigens al een paar keer aangeraden om wel eens een therapeut te zoeken. Ze beseft zelf ook hoe frustrerend het is om bijna nooit gelukkig of tevreden te zijn. Helaas woorden omzetten in actie is ook niet haar sterkste punt. Meestal doet ze ook wat als ik haar een “duw” geef. Omdat de scheiding al zo goed als een feit is, heb ik aan de ene kant de neiging om mijn handen van haar af te trekken, maar aan de andere kant. Net als jou hou ik van mijn vrouw.
Trouwens zijn dit kreten die voor jou bekend zijn? Niet snel onder de indruk zijn van iets moois, bijvoorbeeld tijdens vakantie. Geen keuzes kunnen maken, want als je het ene kiest, heb je niet meer het andere. Het gras van de buren is altijd groener. Haar glas moet vol. Ik maak haar niet ongelukkig maar ook niet gelukkig. Ongeduldig. Snel boos en geïrriteerd. Onzeker over zichzelf. Veel en ook snel van gedachten veranderen. Stemming schommelingen. Wel nemen, maar nauwelijks geven.
Ik wens je veel succes en ik hoop dat de co ouderschap gaat lukken en dat jezelf ook weer het geluk gaat vinden. Ondanks dat je van je vrouw houdt, blijven er natuurlijk genoeg andere vrouwen over. Als je het niet erg vindt, hoor ik graag van je hoe het verder loopt!