Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Scheiding na trouwen in buitenland

• John

Hoi,

Ik heb de volgende vraag: ik ben 2 jaar geleden in de VS getrouwd en de bedoeling was dit over te zetten in Nederland. Dit hebben we nooit gedaan en nu is het moment daar dat we uit elkaar gaan. Voor de Nederlandse wet ben ik dus niet getrouwd (neem ik aan), maar we zouden het huwelijk ook graag in de VS laten ontbinden. Wie weet welke stappen we daarvoor moeten nemen?

Alvast bedankt.

John

• rachid

John Schreef:

——————————————————-

> Hoi,

>

> Ik heb de volgende vraag: ik ben 2 jaar geleden in

> de VS getrouwd en de bedoeling was dit over te

> zetten in Nederland. Dit hebben we nooit gedaan en

> nu is het moment daar dat we uit elkaar gaan. Voor

> de Nederlandse wet ben ik dus niet getrouwd (neem

> ik aan), maar we zouden het huwelijk ook graag in

> de VS laten ontbinden. Wie weet welke stappen we

> daarvoor moeten nemen?

>

> Alvast bedankt.

>

> John

hoi john,

ik zit met het zelfde probleem. weet je onderhand al hoe je het moet aanpakken? zou je mij hierover willen emailen? _whatnot_@live.nl ik ga nu zelf op zoek naar een advocaat om te kijken of die mij kunnen helpen. ik hoor van je. groetjes rachid

• Marc

Beste John,

Je kunt ook in Nederland scheiden, dat is sneller en goedkoper. Voorwaarde is wel dat een van jullie in Nederland woont (ingeschreven in GBA). Ik ga er ook van uit dat je de Nederlandse nationaliteit hebt. De ontbinding van het huwelijk zal in Den Haag worden geregistreerd. De Nederlandse uitspraak van de rechter en het inschrijvingsbewijs uit Den Haag zal in beginsel in USA worden erkend, zodat er daar - zonder procedure - tevens ontbinding van het huwelijk kan worden gerealiseerd. Voor de Nederlandse wet ben je wel getrouwd, er van uitgaande dat het een legaal huwelijk in de USA is geweest. Heb je meer vragen kijk dan op onze site www.echtscheiding.net